۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۲۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

شاخص‌های سلامت در خراسان شمالی از میانگین کشور پایین‌تر است

شاخص‌های سلامت در خراسان شمالی از میانگین کشور پایین‌تر است

بجنورد- رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: شاخص‌های سلامت در استان از میانگین کشور پایین‌تر است که رفع این مسئله نیازمند هماهنگی تمامی دستگاه‌ها می‌باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد پورنقی صبح چهار شنبه در مجمع سلامت خراسان شمالی که در سالن گلشن بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: در شاخص‌های سلامت جایگاه خوبی نداریم و از میانگین کشوری عقب هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: یکی از رسالت مسئولان انتقال این کاستی‌ها به سطح ملی است و در این راه مصمم هستیم.

وی افزود: باید شاخص‌های سلامت استان را به بالاتر از میانگین کشوری برسانیم.

پورنقی با تاکید بر اینکه باید در زمینه بهداشت و درمان در کشور دارای حرف شویم، گفت: در این مسیر هماهنگی تمامی دستگاه‌ها امری ضروری است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد در این امر می‌توانند به شدت کمک حال سیستم سلامت استان باشند.

وی افزود: با اینکه در شاخص‌ها مطلوب نیستیم، در واکسیناسیون جزو استان‌های برتر بودیم و هستیم و علت این امر هماهنگی بین دستگاهی بوده است.

پورنقی در انتها واکسیناسیون گسترده در روستاهای دور افتاده مرزی را نمونه عدالت در سلامت دانست و گفت: باید در همه امکانات این مسیر را طی کنیم.

کد خبر 5498980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      0 0
      دکتر اینجا باید فرهنگ سازی کنید این استان فوق العاده کثیف وبی بهداشت است همین الان امار کروناش از همه کشور بالاترهحال ادم از کوچه ها مغازه ها شهر جوی اب به هم میخوره رفتگرها تو کوچه خاک هوا میکنند اشغالها رو دم عقب نشینی خانه ها جمع میکنند دوباره با باد توی کوچه پخش میشه
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      0 0
      هروقت فرهنگ این استان را تغییر دادی شاخصها هم تغییر میکنه