۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۱۲

امام جمعه بجنورد:

تاریخ شیعه با جهاد و مبارزه عجین شده است

تاریخ شیعه با جهاد و مبارزه عجین شده است

بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: تاریخ شیعه با جهاد، مبارزه و شهادت عجین بوده و در طول قرن‌های متمادی علمای زیادی زندانی و شکنجه شده و به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر چهار شنبه در کنگره ۴ هزار شهید طلبه و روحانی کشور و ۷۲ شهید طلبه و روحانی خراسان شمالی که در مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد، با اشاره به سبقه تاریخی روحانیت در مبارزه در راه حفظ دین، اظهار کرد: وقتی به قصه شهدای اهل علم نگاه می‌کنیم می‌بینیم از زمان ائمه (ع) تاکنون، جهاد و شهادت جز لاینفک حیات علما بوده است.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: اینکه همه ائمه ما به غیر از مهدی موعود (عج) به شهادت رسیده‌اند، نشان می‌دهد تاریخ شیعه با جهاد و مبارزه و شهادت عجین بوده و در طول قرن‌های متمادی علمای زیادی زندانی و شکنجه شده و به شهادت رسیده‌اند و زندگی آن‌ها با دشواری‌های فراوانی در راه دین توأم بوده است.

وی اضافه کرد: علمای زیادی در طول تاریخ تا عصر کنونی شهید راه عقیده شدند و با وجود تمام دشواری‌ها و شکنجه‌ها، به پای اعتقاد خود ماندند و در برابر اقدامات دشمنان دین و فتنه‌های گروه‌های انحرافی ایستادگی کردند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: درواقع بذل جان در مسیر عقیده، سیره تاریخی علما و روحانیون به‌عنوان پیشگامان جهاد و شهادت است.

کد خبر 5499454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha