۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۱۲

شهردار منطقه ۱۳ اعلام کرد؛

بهره برداری از فاز اول پایانه جدید شرق تا پایان سال

بهره برداری از فاز اول پایانه جدید شرق تا پایان سال

شهردار منطقه ۱۳ گفت: امیدواریم که تا پایان سال فاز اول پایانه جدید شرق تهران افتتاح شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی علی‌احمدی شهردار منطقه ۱۳ در مراسم بازدید از پایانه جدید شرق تهران اظهار کرد: بنای مدیریت جدید شهری تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهری بود.

وی ادامه داد: پایانه جدید شرق تهران از اواخر دهه ۷۰ کلید خورد و تا سال ۹۶ ساخت آن انجام شد و با ۹۴ درصد پیشرفت تحویل مدیریت شهری شد اما این پروژه در ۴ سال اخیر رها شده بود.

علی احمدی گفت: در بودجه ۱۴۰۱ این پروژه اولویت دار عنوان شد و بالغ بر ۱۰۸ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است.

شهردار منطقه ۱۳ گفت: نقدینگی برای این پروژه بالا است و مجموعه مدیریت شهری به دنبال پیدا کردن پیمانکار و تأمین نقدینگی است.

وی با اشاره به پایانه شرق تهران گفت: پایانه شرق جدید ۳ برابر پایانه قدیم است و ایستگاه مترو این پایانه از انتهای خط دو تأمین می‌شود و انتهای خط دو به بیمارستان شهید لواسانی خواهد رسید و مبدا مترو تهران پردیس خواهد شد.

علی احمدی ادامه داد: سرانه مراکز تفریحی در شرق تهران کم است بر همین اساس در بوستان سرخه حصار امکانات تفریحی و گردشگری بنا شده است و سعی کرده ایم مطالعات ساخت مراکزی مانند پل طبیعت و باغ پرندگان را در این بوستان انجام دهیم.

شهردار منطقه ۱۳ ادامه داد: فراخوان بالغ بر ۳۰ پروژه از تابستان آغاز می‌شود و ظرف ۲ سال آینده مجموعه‌ای بزرگ گردشگری ایجاد می‌شود.

وی درباره افتتاح پایانه شرق گفت: امیدوار هستیم فاز اول این پایانه امسال افتتاح شود

علی احمدی با اشاره به جنگ افزار سازی گفت: این مجموعه ۱۷ هکتاری از سه هفته قبل در شواری شهرسازی به تصویب رسید و ۱۱ هکتار آن در اختیار شهرداری خواهد بود و بوستانی بزرگ در این منطقه احداث خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۳ با اشاره به اراضی دوشان تپه گفت: توافق این اراضی انجام شده و با انجام این کار ۲ شریان اصلی خیابان پنجم نیروهوایی و خیابان اشراقی به دماوند متصل می‌شوند همچنین ۴ شریان دیگر به یکدیگر وصل می‌شوند

کد خبر 5501019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha