در کنفرانس خبری امروز در ریاض؛

لاوروف: خطر دخالت کشورهای ثالث در درگیری اوکراین وجود دارد

لاوروف: خطر دخالت کشورهای ثالث در درگیری اوکراین وجود دارد

وزیر خارجه روسیه امروز با شرکت در یک کنفرانس خبری در ریاض اعلام کرد: خطر دخالت کشورهای ثالث در درگیری اوکراین وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه در ریاض پایتخت عربستان سعودی در سخنانی اعلام کرد: درخواست کی یف از غرب برای تامین سامانه های موشکی دوربرد فراتر از همه چارچوب ها است؛ این درخواست یک اقدام تحریک آمیز مستقیم است.

وزیر خارجه روسیه در این خصوص اضافه کرد: خطر دخالت کشورهای ثالث در درگیری اوکراین وجود دارد.

این مقام روسیه در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در نتیجه گفتگو با رئیس جمهور اردوغان، توافق شد که همکاران ترکیه ای در سازماندهی مین زدایی بنادر اوکراین کمک کنند تا کالاهای مورد نیاز کشورهای در حال توسعه از آنجا بتوانند حرکت کنند.

لاوروف ساعاتی پیش نیز در سخنانی با اشاره به جنگ اوکراین تاکید کرده بود: کشورهای غربی به بهانه وضعیت اوکراین می‌خواهند کشورهای مختلف جهان را با پروژه‌های مدنظر خود همراه سازند. عرصه بین‌المللی در حال چند قطبی شدن است اما غربی‌ها می‌خواهند از وقوع این رخداد جلوگیری کنند. آنها می‌خواهند با بهانه‌های مختلف از جمله جنگ در اوکراین اهداف خود را محقق کرده و سیطره خود بر مناطق مختلف دنیا را توسعه دهند.

کد خبر 5505026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha