۱۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۲۰

بررسی عوامل ناامنی در افغانستان در دیدار باقری با «انیکن هویتفلت»

بررسی عوامل ناامنی در افغانستان در دیدار باقری با «انیکن هویتفلت»

تقویت همکاری‌های ایران و نروژ در زمینه کاهش مشکلات پناهندگان افغانستانی و مقابله مؤثر با ریشه‌ها و عوامل ناامنی در افغانستان و منطقه در دیدار باقری با وزیر خارجه نروژ مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون سیاسی وزارت امور خارجه که با هدف برگزاری دهمین دور مشورت‌های سیاسی ایران و نروژ در اسلو به سر می‌برد، صبح پنجشنبه ١٢ خرداد، ‌ با خانم «انیکن هویتفلت» وزیر خارجه نروژ دیدار کرد.

علی باقری، منافع روابط‌ دوجانبه را در میانه بحران غذا و انرژی در سطح جهانی، فراتر از دو کشور و به نفع کل اروپا دانست.

معاون سیاسی وزارت امورخارجه کشورمان تصریح کرد: ایران و نروژ باید تلاش کنند تا اراده سیاسی دو کشور برای توسعه روابط را با پیوندهای متنوع برای همکاری‌ها تحکیم بخشند.

تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه کاهش مشکلات پناهندگان افغانستانی و مقابله مؤثر با ریشه‌ها و عوامل ناامنی در افغانستان و منطقه از دیگر موضوعات مطرح‌ شده در این نشست بود.

خانم «هویتفلت» از کمک‌های چند دهه‌ای و گسترده ایران به پناهندگان افغانستانی تشکر و از گفتگوی جاری میان ایران و نروژ در قبال مسائل و مشکلات افغانستان و کمک به رفع مشکلات آن‌ها ابراز خرسندی کرد.

وی ضمن استقبال و اعلام آمادگی برای سفر به ایران، بار دیگر دعوت خود از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به نروژ و شرکت در مجمع اسلو را تجدید کرد.

کد خبر 5505658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha