روسیا الیوم خبر داد:

شکست اتحادیه اروپا در ائتلاف سازی با اعراب در خصوص جنگ اوکراین

شکست اتحادیه اروپا در ائتلاف سازی با اعراب در خصوص جنگ اوکراین

اتحادیه عرب به درخواست اتحادیه اروپا برای جانبداری از اوکراین در مقابل روسیه پاسخ منفی داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، منابع عربی امروز جمعه از توافق اعضای اتحادیه عرب در قبال درخواست کشورهای اروپایی برای حمایت از اوکراین خبر دادند.

بر اساس این گزارش، دو روز پیش در نشستی با حضور نمایندگان دائم اتحادیه عرب و نمایندگان کمیته‌های سیاسی و امنیتی شورای اتحادیه اروپا در خصوص درخواست این اتحادیه برای تغییر موضع بی طرفانه اتحادیه عرب در قبال جنگ اوکراین تصمیم گرفته شد.

طبق گزارش منتشر شده از نتیجه گفتگوی سران عرب با مقامات اروپایی، نمایندگان عرب با درخواست طرف اروپایی برای تغییر موضع بی طرفانه خود در قبال جنگ اوکراین و روسیه و اعلام حمایت از کی‌یف مخالفت کردند.

به گفته منابع خبری حاضر در نشست دوره‌ای اتحادیه عرب، نمایندگان اروپایی با حضور در این نشست سعی داشتند با دست مایه قرار دادن تأثیر منفی عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین بر تأمین مواد غذایی کشورهای عربی و کمبود گندم و دیگر اقلام که از مبدا اوکراین به سراسر جهان صادر می‌شود، موضع اعراب در قبال این جنگ را تغییر داده و با کسب حمایت اعراب فشار مضاعفی را بر مسکو اعمال کنند.

گفتنی است که پیشتر برخی روزنامه‌های انگلیسی از تشکیل ائتلاف کشورهای اروپایی با برخی کشورهای عربی برای شکست محاصره اوکراین خبر داده بودند که البته با تاکید موضع بی طرفانه اعراب در قبال جنگ اوکراین به نظر می‌رسد این ائتلاف ناکام مانده است.

کد خبر 5510915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha