۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۱۶

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی:

۲۵۰ روستای خراسان رضوی با تانکر آب رسانی می‌شود

۲۵۰ روستای خراسان رضوی با تانکر آب رسانی می‌شود

تایباد ـ مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون ۲۵۰ روستا در این استان با کمبود آب مواجه هستند و با تانکر سیار آب‌رسانی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید ابراهیم علوی صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی حوزه آب و فاضلاب شهرستان تایباد اظهار کرد: ۷۴۲ روستای خراسان رضوی نیز به صورت کمکی و پراکنده با تانکر سیار آبرسانی می‌شوند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد: از مجموع ۳۳ شهرستان در خراسان رضوی، ۳۰ شهرستان با کمبود آب شرب مواجه هستند.

وی به فرسودگی شبکه توزیع آب شرب خراسان رضوی هم اشاره کرد و گفت: طول شبکه آب شرب استان بیش از ۳۰ هزار کیلومتر است که ۵۰ درصد آن‌ها عمری بالای ۳۰ سال داشته و نیاز به اصلاح و بازسازی دارند.

علوی بیان کرد: اصلاح و توسعه شبکه‌های آب نیاز به اعتبارات شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها و مصوبه تبصره ۳ (شوراهای اسلامی شهرها) دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی به مطالبات شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از مشترکان شهری و روستایی اشاره کرد و افزود: آبفای استان اکنون افزون بر سه هزار میلیارد ریال در بخش‌های خانگی، تجاری، اداری و عمومی از مشترکان خود مطالبه دارد.

وی ادامه داد: پارسال ۱۲ هزار و ۲۰۰ انشعاب غیرمجاز در سطح استان شناسایی شد که امسال این تعداد به ۱۴ هزار انشعاب هدفگذاری شده است که نقش بسزایی در توزیع عادلانه آب شرب در مناطق با مشکل کم آبی خواهد داشت.

علوی با بیان اینکه ۷۰ درصد مشترکان شهری در استان الگوی مصرف آب را رعایت می‌کنند، گفت: سرانه مصرف آب شرب شهری برای هر نفر در شبانه روز ۲۲۰ لیتر پیش‌بینی شده که با همکاری خوب مردم این میزان مصرف به ۱۷۰ لیتر برای هر نفر در شبانه‌روز می‌رسد، ولی در روستاها برای هر نفر در هر شبانه روز ۱۲۰ لیتر در نظر گرفته شده که مصرف آن در هر شبانه روز به ۱۹۹ لیتر می‌رسد.

در ادامه مهدی دونده، فرماندار تایباد نیز اظهار کرد: باتوجه به کمبود آب در برخی از روستاهای بخش مرکزی این شهرستان، پارسال این مشکل در سه روستای پساوه، قلعه‌نو آبقه و آبقه با اجرای طرح محرومیت‌زدایی "سردار شهید حاج قاسم سلیمانی" رفع شد.

فرماندار تایباد افزود: برای رفع کمبود آب شرب در این سه روستا، بیش از یک میلیارد ریال از محل درآمدهای جاری اداره آب و فاضلاب شهرستان تایباد، هزینه و با این اقدام مشکل کمبود آب شرب بیش از چهار هزار و ۵۷۵ نفر در این مناطق روستایی برطرف شده است.

وی اظهار کرد: احداث ایستگاه پمپاژ، استانداردسازی ۲ کیلومتر خط انتقال، اصلاح ۲۰۰ متر خط انتقال خروجی مخزن و بازسازی ۵۰۰ متر شبکه فرسوده از مهمترین اقدامات انجام شده در این پروژه بوده است.

دونده بیان کرد: همچنین برای پایداری آب شرب در روستاهای سرخسرا، خیرآباد، کاریز، شهر تایباد و نوار مرزی شهرستان تایباد، پنج حلقه چاه در این مناطق حفر شده است.

فرماندار تایباد به فرسوده بودن شبکه توزیع آب روستایی این شهرستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شبکه توزیع آب روستایی تایباد ۳۶۰ کیلومتر است که ۱۰۰ کیلومتر آن معادل ۲۰ درصد، فرسوده است.

وی افزود: شهرستان تایباد ۷ مجتمع آبرسانی روستایی با ۴۸۰ کیلومتر خط انتقال دارد و خوشبختانه با همکاری خوب مردم، کمبود آب شرب شهری و روستایی در این منطقه به حداقل رسیده است.

کد خبر 5515098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha