۲۶ خرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۳۸

واکنش آمریکا به خبر اسارت ۲ نظامی سابق این کشور در اوکراین

واکنش آمریکا به خبر اسارت ۲ نظامی سابق این کشور در اوکراین

وزارت امور خارجه آمریکا به گزارش ها درباره اسارت ۲ نظامی سابق این کشور که به صورت داوطلبانه به اوکراین رفته بودند، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، وزارت امور خارجه آمریکا به گزارش ها درباره اسارت دو نظامی سابق این کشور در اوکراین واکنش نشان داد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ما در رابطه با گزارش‌ها پیرامون اسارت دو آمریکایی در اوکراین به دست نیروهای روس، با روسیه تماس و ارتباط نداشتیم.

وزارت خارجه آمریکا در عین حال افزود که گزارش‌ها درباره مفقود شدن سومین آمریکایی را که در درگیری‌های اوکراین مشارکت داشته است، دنبال می‌کند.

روزنامه انگلیسی «تلگراف» از اسارت دو نظامی سابق آمریکا که در حال جنگیدن با نیروهای روسیه در کنار نیروهایی اوکراینی در این کشور بودند، خبر داد.

بر اساس این گزارش، دو نظامی ۳۹ و ۲۷ ساله آمریکایی از سوی نیروهای روس در اوکراین به اسارت گرفته شدند.

این در حالی است که رسانه‌های انگلیس هم اخیرا از کشته شدن یک نظامی دیگر این کشور که در کنار نیروهای اوکراینی می‌جنگید، خبر دادند.

بر اساس این گزارش، یک نظامی سابق انگلیس با نام «جوردن گاتلی» در جریان نبرد کنار نیروهای اوکراینی در شهر سیویرودونتسک واقع در لوهانسک در شرق اوکراین کشته شد.

لازم به ذکر است که روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند سال گذشته) عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشور آغاز کرد. این اقدام روسیه در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری در برابر مسکو در مقابله با سیاست‌های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود.

مقامات روسیه بارها اعلام کرده اند که اگر اوکراین تمایل خود را برای بازگشت به میز مذاکره اعلام کند، مسکو نیز به این مسئله پاسخی مثبت خواهد داد و این فقدان اراده اوکراین است که مذاکرات را به بن بست کشانده است.

کد خبر 5516322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناصر IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      روسیه باید سر هر دو آمریکایی مزدور را از تنشون جدا کند این مزدوران فکر کردند با کشور عراق طرفند که هر غلطی میتونند بکنند
      • محمدی IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
        0 0
        ابلیس از این جنگ بسیار شادمان است: ...اولاد آدم در حال کشتن یکدیگر هستند...ها.ها.ها....همدیگر را بکشید...بیشتر و بیشتر...ها.ها.ها....