۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۵۸

طبق نتایج اولیه دور دوم انتخابات پارلمانی؛

ائتلاف ماکرون اکثریت مطلق پارلمان فرانسه را از دست می دهد

ائتلاف ماکرون اکثریت مطلق پارلمان فرانسه را از دست می دهد

نتایج اولیه دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه از عدم دستیابی ائتلاف امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به اکثریت مطلق در این انتخابات حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، نتایج اولیه دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه از عدم دستیابی ائتلاف «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به اکثریت مطلق در این انتخابات حکایت دارد.

بر اساس این گزارش، در حالی که امانوئل ماکرون برای کسب اکثریت مطلق در پارلمان فرانسه به ۲۸۹ کرسی از ۵۷۷ کرسی پارلمان نیاز داشت، نتایج اولیه دور دوم انتخابات پارلمانی این کشور حاکی است که وی بین ۲۱۰ تا ۲۶۰ کرسی را در این انتخابات کسب خواهد کرد.

در همین حال، رویترز به نقل از سخنگوی دولت فرانسه گزارش داد که ائتلاف ماکرون به رایزنی با احزاب معتدل برای کسب اکثریت مطلق پارلمان ادامه خواهد داد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه با از دست دادن اکثریت مطلق پارلمان، شکست سیاسی سختی را متحمل شد.

وزارت کشور فرانسه میزان مشارکت در دور دوم انتخابات پارلمانی این کشور را تا ساعت ۱۷ به وقت پاریس، ۳۸.۱۱ درصد اعلام کرده بود.

فرانسوی‌ها روز یکشنبه در دور دوم انتخابات پارلمانی این کشور به پای صندوق‌های رای رفتند. ۴۸ میلیون نفر واجد شرایط شرکت در این انتخابات بودند.

لازم به ذکر است که رسانه‌های فرانسه میزان مشارکت در دور نخست انتخابات پارلمانی این کشور را ۴۷.۲ درصد اعلام کرده بودند که این مشارکت پایین‌ترین میزان از سال ۱۹۵۸ است.

بر اساس این گزارش، طبق نتایج اولیه، حزب «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه ۲۵.۷۵ درصد آرا را کسب کرد و ائتلاف رقیب نیز ۲۵.۶۶ درصد آرا را به خود اختصاص داده بود.

کد خبر 5518664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha