۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۲:۲۱

نخست وزیر فرانسه:

نتایج انتخابات پارلمانی برای فرانسه خطرناک است

نتایج انتخابات پارلمانی برای فرانسه خطرناک است

پس از آنکه ائتلاف رئیس جمهور فرانسه اکثریت مطلق پارلمان را از دست داد، نخست وزیر این کشور از این نتایج به عنوان خطری برای فرانسه یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، پس از آنکه ائتلاف امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه موفق به کسب اکثریت مطلق پارلمان در دور دوم انتخابات نشد، نخست وزیر فرانسه این نتیجه را برای کشورش خطرناک برشمرد.

بر اساس این گزارش، «الیزابت بورن» نخست وزیر فرانسه گفت که نتایج انتخابات پارلمانی این کشور برای فرانسه خطرناک است.

از سوی دیگر، «ژان لوک ملانشون» رهبر احزاب چپ هم از دست دادن اکثریت مطلق پارلمان را «شکستی انتخاباتی» برای امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه برشمرد.

ملانشون گفت: این یک وضعیت بی سابقه است. شکست حزب رئیس جمهور، کامل است و هیچ اکثریت مطلقی وجود ندارد.

لازم به ذکر است که نتایج اولیه دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه از عدم دستیابی ائتلاف «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور این کشور به اکثریت مطلق در این انتخابات حکایت دارد.

بر اساس این گزارش، در حالی که امانوئل ماکرون برای کسب اکثریت مطلق در پارلمان فرانسه به ۲۸۹ کرسی از ۵۷۷ کرسی پارلمان نیاز داشت، نتایج اولیه دور دوم انتخابات پارلمانی این کشور حاکی است که وی بین ۲۱۰ تا ۲۶۰ کرسی را در این انتخابات کسب خواهد کرد.

این نخستین بار است که رئیس جمهور فرانسه در انتخابات پارلمانی که بعد از انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده، قادر به کسب اکثریت مطلق کرسی های پارلمان نشده است.

کد خبر 5518691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha