۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۳۴

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان غربی:

۲۸هزار مسافر از طریق فرودگاه بین المللی ارومیه جابجا شده اند

۲۸هزار مسافر از طریق فرودگاه بین المللی ارومیه جابجا شده اند

ارومیه – مدیرکل فرودگاه های آذربایجان غربی گفت: امسال۲۸ هزار و ۶۹۵ مسافر از طریق فرودگاه بین المللی ارومیه جابجا شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی نائل قراملکی با اشاره به از سرگیری پذیرش مسافر از فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه، افزود: طی امسال ۲۸ هزار و ۶۹۵ نفر بوده که نسبت به ۲۰ هزار و ۷۴۲ نفر مسافر مدت مشابه سال قبل نشان از رشد مطلوب دارد.

مدیر کل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر آمار اعزام و پذیرش مسافر از فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه طی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۳۸ درصدی برخوردار است.

قراملکی با بیان اینکه ساعت اوج پروازها در فرودگاه شهید باکری ارومیه ۷:۳۰ صبح است، ادامه داد: فرودگاه ارومیه یکی از فرودگاه‌های مجهز به بروزترین و پیشرفته‌ترین سیستم‌های کمک ناوبری و امکانات بروز برای نشست و برخاست انواع پروازهاست و به صورت ۲۴ ساعته در حال ارائه سرویس دقیق و با کیفیت به استفاده کنندگان از خدمات هوانوردی و فرودگاهی است.

وی با اشاره به اینکه، هم اکنون میانگین پروازهای داخلی روزانه فرودگاه ارومیه ۲ الی ۳ پرواز است، گفت: فرودگاه ارومیه آمادگی کامل برای هر نوع پرواز را دارد و هیچ مشکلی برای پرواز داخلی و خارجی در این فرودگاه وجود ندارد.

قراملکی با اشاره به پروازهای حج تمتع از فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه افزود: فرودگاه ارومیه یکی از ۱۷ فرودگاه کشور برای انجام پروازهای حج تمتع امسال است.

مدیر کل فرودگاه‌های آذربایجان غربی از اعزام یک هزار و ۴۷ زائر خانه خدا از فرودگاه ارومیه خبر داد و اضافه کرد: این تعداد زائر در قالب چهار پرواز در ۹ و ۱۰ تیر سال‌جاری به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

قراملکی یادآور شد: با توجه به اهمیت و حساسیت‌های که نسبت به انجام عملیات حج وجود دارد تلاش‌ها جهت ارائه خدمات با کیفیت به حجاج و بهره‌مندی از حداکثر توان کارکنان در نظر گرفته شده است

وی با بیان اینکه به طور کلی دچار کمبود ناوگان در کشور هستیم و این مهم باعث کاهش پرواز در ماه جاری از فرودگاه استان شده است، گفت: امید است با پیگیری‌های به عمل آمده شاهد فعالیت دوباره شرکت‌های هواپیمایی در استان و افزایش پروازهای داخلی از فرودگاه‌های استان باشیم.

آذربایجان‌غربی سه فرودگاه در شهرهای ارومیه، خوی و ماکو دارد ولی بخش قابل توجهی از پروازها از طریق فرودگاه ارومیه انجام می‌شود.

کد خبر 5520071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha