در جریان سفر محمد بن سلمان به قاهره؛

۱۴ توافقنامه همکاری میان مصر و عربستان سعودی به امضا رسید

۱۴ توافقنامه همکاری میان مصر و عربستان سعودی به امضا رسید

ماجد القصبی وزیر بازرگانی عربستان سعودی امروز سه‌شنبه از امضای ۱۴ توافقنامه همکاری با مصر در زمینه های مختلف اقتصادی و تجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ماجد القصبی» وزیر بازرگانی عربستان سعودی امروز سه شنبه از امضای ۱۴ توافقنامه همکاری میان ریاض و قاهره در جریان سفر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به مصر خبر داد.

بنابراین گزارش، این توافقات میان شرکت‌های بخش خصوصی مصر و عربستان سعودی در بخش‌های مختلف از جمله نفت، انرژی‌های تجدید پذیر و فناوری اطلاعات به امضا رسیده است.

برخی منابع ارزش توافقات به امضا رسیده را نزدیک به ۸ میلیارد دلار اعلام کرده اند. این در حالی است که بحران شدید اقتصادی مصر، این کشور را به دریافت کمک از عربستان وا داشته، در مقابل سعودی‌ها نیز در ازای این کمک، خواستار حمایت همه جانبه قاهره از خود در نشست مشترک کشورهای عربی و رئیس جمهوری آمریکا در ماه جولای آینده شده‌اند.

براساس اتاق بازرگانی عربستان سعودی، ریاض و قاهره تاکنون ۱۶۰ توافق همکاری در زمینه‌های تجاری و اقتصادی به امضا رسانده اند.

همچنین حجم سرمایه گذاری‌های عربستان سعودی در مصر به ۳۲ میلیارد دلار می‌رسد، در شرایطی که مصر ۵ میلیارد دلار در عربستان سرمایه گذاری کرده است.

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی شب گذشته در صدر هیئتی برای دیدار و گفتگو با مقامات مصری وارد قاهره شد. وی قرار است پس از این سفر به ترکیه و پس از آن به اردن نیز سفر کند. انجام برخی هماهنگی‌ها در آستانه سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه، یکی از اهداف سفر ولیعهد سعودی اعلام شده است.

کد خبر 5520308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha