در سفر به امان؛

ولیعهد سعودی با شاه اردن دیدار کرد

ولیعهد سعودی با شاه اردن دیدار کرد

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در سفر به امان پایتخت اردن با شاره این کشور دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در سفر به امان پایتخت اردن با عبدالله دوم شاه این کشور دیدار و رایزنی کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان افزود: دو طرف در این دیدار پیرامون روابط دوجانبه بین دو کشور برادر رایزنی کردند.

دورنمای همکاری مشترک و فرصت ها برای تقویت آن در زمینه های مختلف از دیگر محورهای مورد بحث در دیدار محمد بن سلمان و عبدالله دوم در امان اعلام شده است.

ولیعهد سعودی و شاه اردن همچنین پیرامون تازه ترین تحولات منطقه ای و بین المللی و هماهنگی تلاش ها در قبال آن رایزنی کردند.

خبرگزاری رسمی عربستان همچنین افزود که عبدالله دوم بالاترین نشان اردن را که به پادشاهان، امیران و روسای جمهور کشورها اعطا می شود به محمد بن سلمان اعطا نمود.

واس این اقدام را در راستای تجسم روابط تاریخی متمایز بین دو کشور برشمرد که در پایان مذاکرات و رایزنی های بن سلمان و عبدالله دوم در امان پایتخت اردن صورت گرفت.

ولیعهد عربستان سعودی پیش از ورود به امان با سفر به قاهره پایتخت مصر با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر هم دیدار کرده بود و دو طرف در پایان این دیدار بیانیه مشترکی را صادر کردند.

در این بیانیه آمده است که در دیدار محمد بن سلمان و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر روابط تاریخی مستحکم بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این بیانیه می افزاید که در این دیدار راهکارهای توسعه مناسبات بین دو کشور در تمام زمینه ها در راستای تقویت منافع دو طرف و همچنین تحولات اوضاع منطقه و جهان مورد رایزنی قرار گرفت.

کد خبر 5520551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha