۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۵۳

معاون وزیر علوم خبر داد؛

کاهش نگران کننده آمار داوطلبان ریاضی در کنکور ۱۴۰۱

کاهش نگران کننده آمار داوطلبان ریاضی در کنکور ۱۴۰۱

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: کاهش آمار داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در کشور نگران کننده است و باید در این خصوص فکر اساسی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، علی خیرالدین با اعلام این مطلب در جریان بازدید از روند برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۱ در حوزه امتحانی دانشگاه سمنان گفت: تعداد داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی امسال در سطح کشور کمتر از ۱۰ درصد، در علوم تجربی حدود ۴۰ درصد، در علوم انسانی حدود ۲۸ درصد، در گروه آزمایشی هنر ۱۱ درصد و در گروه آزمایشی زبانهای خارجی حدود ۱۳ درصد است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه استقبال از گروه آزمایشی علوم تجربی همچنان بسیار بالاست گفت: کاهش متقاضیان گروه آزمایشی ریاضی نگران کننده است چرا که میزان داوطلبان در سال‌های گذشته بالای ۲۵ درصد بود و در حال حاضر به کمتر از ۱۰ درصد رسیده و باید در این خصوص تدابیری از سوی مسئولان وزارت علوم و شورای گسترش آموزش عالی اندیشیده شود.

وی افزود: تعداد ثبت نام کنندگان کنکور سراسری ۱۴۰۱ در سطح کشور یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر است که ۶۱ درصد زن و ۳۹ درصد مرد هستند.

خیرالدین اظهار داشت: تعداد داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۱ در استان سمنان مجموعا ۱۲ هزار و ۵۱۲ نفر است که ۶۱ درصد آنان شامل هفت هزار و ۶۲۴ نفر زن و ۳۹ درصد شامل چهار هزار و ۸۸۸ نفر مرد است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: خوشبختانه تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در حوزه امتحانی دانشگاه سمنان به خوبی اندیشیده شده است.

خیرالدین از خانواده‌ها خواست تا فرزندان خود را به شرکت در برگزاری کلاس‌های زبان انگلیسی، کسب مهارت‌های جانبی و فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای آینده شغلی بهتر تشویق کنند.

کد خبر 5526702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • متاسف IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      18 1
      چون مهندسی خوندن در ایران فقط زحمت و سختی کشیدن دو چندان و بعد هم درآمد و سطح زندگی بسیار پایین تر از کارگری هست.
    • GB ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      4 0
      تو خیلی چیزها کاهش داشتیم یه نگاه به امار رشد اقتصادی و نرخ سرمایه گذاری داخلی و خارجی و gdp کشور داشته باشید تا علت بیکاری بین مهندسان را بفهمید. پنجره جمعیتی تحصیل کرده مهندسی و علوم پایه کشور که می توانستند پیشران شتابان کشور به علت عدم سرمایه گذاری داخلی و خارجی و خروج سرمایه از کشور در دهه ۹۰
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      5 3
      فرزندم دکترا برق بهشتی دارد تو یک اداره استخدام شده با ۶ تومان حقوق در ماه و ۷ تومان کرایه خونه در ماه .به هر کشوری اینو بگی بهد پناهندگی میده
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      9 1
      رشته های علوم پایه ومهندسی باعث رشد وترقی هر جامعه ای میشه . هرچه جامعه عقب مانده تر پزشکی پررونق تر.
    • بیچاره IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      4 1
      اشتباه محضه مهندسی خواندن بنده با بیست سال سابقه نظارت سالی نوزده میلیون درامد دارم یعنی ماهی یک و چهارصد هزار تومان ایا ارزش داره به کسی پیشنهاد مهندسی بدم . خودم ازاد با چنگ دندان کاری که اصلا ربط به مهندسی نداره کار میکنم خرج زندگیم میدم