۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۰۶

با حکم وزیر علوم؛

۴ انتصاب جدید در آموزش عالی انجام شد

۴ انتصاب جدید در آموزش عالی انجام شد

با حکم وزیر علوم سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی، سرپرست مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا، سرپرست پژوهشگاه تربیت بدنی و رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی منصوب شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور احکامی جداگانه دکتر شعبان شتایی را به عنوان سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان دکتر حامد قربانی را به عنوان سرپرست مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا دکتر زهرا سلمان را به عنوان سرپرست پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی و دکتر جواد نوری‌نیا را به عنوان رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی منصوب کرد.

متن احکام انتصابی دکتر زلفی‌گل به شرح زیر است؛

جناب آقای دکتر شعبان شتایی

نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان «سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان » منصوب می‌شوید.

انتظار می‌رود با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، روحیۀ انقلابی، راهبردهای اساسی دولت مردمی و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و جلب همکاری استادان، مدیران، یاوران علمی (کارکنان) و دانشجویان تمامی امکانات مادی و معنوی دانشگاه از جمله ظرفیت عظیم خیرین و واقفین را جهت تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اسناد بالادستی، مرجعیت و دیپلماسی علمی، توسعه همه جانبه علم و فناوری، آموزش پژوهش-محور، پژوهش آموزش-محور، مهارت افزایی، کارآفرینی، فرهنگ‌سازی کار تیمی و گروهی و در نهایت اجرای تمامی محورهای سند «دانشگاه اسلامی» به کار گیرید.

توفیق روزافزون جنابعالی را در پیش‌برد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و منویات رهبر حکیم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، از درگاه پروردگار متعال خواستارم.

جناب آقای دکتر حامد قربانی

نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان «سرپرست مرکز آموزش عالی فنی ومهندسی بوئین زهرا » منصوب می‌شوید.

انتظار می‌رود با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، روحیۀ انقلابی، راهبردهای اساسی دولت مردمی و برنامه های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و جلب همکاری استادان، مدیران، یاوران علمی (کارکنان) و دانشجویان تمامی امکانات مادی و معنوی آن مرکز آموزش عالی، ازجمله ظرفیت عظیم خیرین و واقفین را جهت تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اسناد بالادستی به کار گیرید.

توفیق روزافزون جنابعالی را در پیش‌برد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و منویات رهبر حکیم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، از درگاه پروردگار متعال خواستارم.

سرکارخانم دکتر زهرا سلمان

با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزنده سرکار عالی و بر اساس پیشنهاد معاون محترم وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان به موجب این حکم به سمت «سرپرست پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی» منصوب می شوید.

انتظار می‌رود با پیروی از آموزه های اسلامی مبانی علمی و روحیه انقلابی و راهبردهای اساسی دولت مردمی و جلب همکاری استادان مدیران و کارکنان گرامی (یاوران علمی) آن پژوهشگاه نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری به ویژه «تحول در علوم ورزشی» ایفا نمایید.

انتظار می‌رود با توکل به خداوند متعال، مأموریت و وظایف آن پژوهشگاه را به شرح ذیل به انجام برسانید:

_ ایفای نقش هدایتی و حمایتی از تمامی دانشمندان، استادان، پژوهشگران، دانشجویان و دانش‌پژوهان رشته‌های مرتبط با تربیت بدنی و علوم ورزشی

_ استفاده بهینه از امکانات موجود برای تحقق ماموریت های پژوهشگاه

_ اصلاح ساختار و فرآیندهای داخلی پژوهشگاه با رویکرد مدیریت جهادی، به‌منظور چابک‌سازی و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت منابع انسانی متخصص و تجهیزاتی آن پژوهشگاه

_ بسترسازی نرم افزاری و سخت افزاری برای استفاده از ظرفیت علمی، فناوری و نوآوری استادان، پژوهشگران، دانشجویان و دانش پژوهان رشته‌های مرتبط با علوم ورزشی

_ سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی جهت گسترش علم ،فناوری و نوآوری در حوزه تربیت بدنی و علوم ورزشی

_ همکاری با سایر موسسات آموزش عالی، ارگان ها ،سازمان های دولتی و غیردولتی جهت فراهم نمودن زمینه مناسب برای تولید دستاوردهای پژوهشی، نوآورانه و فناورانه در حوزه تربیت بدنی

_ تبدیل شدن به مرجع علمی و پژوهشی کشور و منطقه در زمینه تربیت بدنی و علوم ورزشی

_ تلاش در جهت تحقق دیپلماسی علمی و دستیابی به افق‌های جدید علم ، فناوری ونوآوری در حوزه علوم ورزشی

_ انجام طرح‌های پژوهشی کلان و میان‌رشته‌ای ملی ومنطقه ای در راستای رفع نیازهای کشور در حوزه تربیت بدنی و علوم ورزشی با بهره مندی از توان علمی ،پژوهشی ،فناوری ونوآوری تمامی متخصصان مرتبط دانشگاههای کشور

_ تعامل و تکامل هم افزا با انجمن ها و قطب های علمی مرتبط با تربیت بدنی و علوم ورزشی

_ تلاش در جهت فرهنگ سازی و همگانی نمودن ورزش وتربیت بدنی در جامعه

_ تولید خدمت، ثروت وسرمایه از طریق دانش تربیت بدنی وعلوم ورزشی

_ تلاش در جهت تحقق شعار «تربیت بدنی و علوم ورزشی پیشنیاز سلامت در همه عرصه ها در جامعه »
امید است با رعایت منشور اخلاقی دولت مردمی در حفظ بیت‌المال بکوشید و نهایت اهتمام خویش را در اعمال سیاست‌های موثر در صرفه‌جویی در هزینه‌ها، پرهیز از تجمل‌گرایی، تقویت نظم و انضباط اداری و رعایت مقررات مالی و ارتقای علمی، فرهنگی و اجتماعی آن پژوهشگاه به کار بندید.

جناب آقای دکتر جواد نوری‌نیا

پس از حمد خدا، درود و صلوات بر محمد و آل محمد (ص)، نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجربه جنابعالی و با عنایت به پیشنهاد معاون محترم فناوری و نوآوری، به موجب این حکم به مدت ۴ سال به سمت رئیس پارک آذربایجان غربی منصوب می‌شوید.

امید است با توجه به راهبردهای اساسی دولت مردمی نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم، فناوری و نوآوری به‌ویژه توسعه پارک و مراکز رشد و حل مشکلات پیش روی شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان مستقر در پارک ایفا نمایید.

انتظار می‌رود موارد ذیل در اولویت کارهای اجرایی جنابعالی قرار گیرد:

_ تعامل و تکامل هم افزا با استانداری، دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی، صنایع خصوصی و دولتی

_ ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای پارک به منظور ارتقای کمی و کیفی خدمات مورد نیاز توسعه کسب و کار شرکت‌ها و واحدهای فناور

_ بسترسازی نرم افزاری و سخت افزاری برای ظهور و بروز نوآوری

_ مشارکت و ایفای نقش مؤثر در ارتقای زیست‌بوم نوآوری و فناوری منطقه

_ طراحی ساز و کار لازم جهت تربیت نیروی انسانی متخصص در سطوح و حوزه‌های مختلف مورد نیاز پارک علم و فناوری

_ توجه ویژه به معضل بیکاری و تلاش برای ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی دانش‌بنیان و تغییر فرهنگ کارجوئی به کار آفرینی

_تدوین سازوکار عملیاتی جهت تحقق مرجعیت و دیپلماسی فناوری و نوآوری و رصد فناوری‌های نوظهور

_ بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی و غیردولتی در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان

_ تلاش در جهت ماموریت گرایی پارک و ایجاد قطب‌های فناوری

_ سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و جذب فن آموز، دستیار و پسادکتری فناوری

_ مهندسی پروژه‌های کلان فناوری و تبدیل آنها به ریز پروژه‌ها و واگذاری آنها به شرکت‌های دانش‌بنیان جهت اجرا

امید است با استعانت از خدای سبحان، درایت جنابعالی و همکاری و همراهی با سایر رؤسای دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری و ارتقای عملکرد این حوزه ایفا نمایید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در نامه‌ای جداگانه از خدمات و تلاش‌های دکتر علی نجفی‌نژاد رئیس سابق دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، دکتر علی شریف نژاد رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دکتر فواد کیلانه ئی رئیس مرکز آموزش عالی فنی ومهندسی بوئین زهرا و دکتر منصور فر رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی در مدت تصدی این مسئولیت‌ها تشکر و قدردانی کرد.

دکتر شتایی (زاده جویبار _ ۱۳۴۸) دارای دکترای مهندسی منابع طبیعی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با مرتبه استادی است.

از سوابق اجرایی وی می توان به ریاست دانشکده مهندسی چوب و جنگل دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اشاره کرد. وی همچنین بیش از ۲۰۰ مقاله علمی پژوهشی در مجلات ملی و بین‌المللی منشر کرده است. سردبیر و عضو هیات تحریریه مجلات مختلف در زمینه علوم و فناوری جنگل و حفاظت زیست بوم گیاهان است.

دکتر شعبان شتایی در سال ۱۳۹۹ توسط سازمان جنگلها و مراتع کشور و اتحادیه انجمن‌های علمی منابع طبیعی و محیط زیست کشور موفق به کسب مقام استاد نمونه کشور در موضوع آموزش، پژوهش و تربیت نیروی انسانی نیز شد.

دکتر حامد قربانی (زاده قزوین _ ۱۳۵۹) دارای دکترای مهندسی مواد، عضو هیئت علمی مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین‌زهرا با مرتبه استادیاری است که از سوابق اجرائی وی می‌توان به مدیر امور مالی و معاون مرکز رشد پارک علم و فناوری قزوین اشاره کرد. وی همچنین عضو بسیج اساتید استان است.

کد خبر 5529770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha