۱۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۲۸

طی سال گذشته؛

کشاورزان لرستانی ۴.۸ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

کشاورزان لرستانی ۴.۸ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

خرم‌آباد- مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سال گذشته ۴.۸ میلیارد تومان زکات بخش کشاورزی در استان پرداخت شد که پیش‌بینی می‌شود این رقم امسال افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عیسی موسوی امروز چهارشنبه در همایش زکات لرستان با اشاره به اینکه مجموع زکات پرداخت شده در لرستان طی سال گذشته ۴۸ میلیارد تومان بوده است، اظهار داشت: چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات بخش کشاورزی پارسال در استان پرداخت شد که پیش بینی می‌شود این رقم امسال افزایش یابد.

وی با بیان اینکه این رقم شامل زکات واجب گندم، جو و انگور (کشمش) و زکات مستحب باغداران بوده است، تصریح کرد: علاوه بر سه محصول ذکر شده، خرما هم زکات واجب دارد که جزو تولیدات استان نیست.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی لرستان اضافه کرد: پیش بینی پرداخت زکات در استان برای سال جاری ۴۳ میلیارد تومان است که تاکنون ۲۶ میلیارد تومان از طریق زکات فطریه پرداخت شده است و با توجه به اهمیت کشاورزان استان به این فریضه الهی، پیش بینی می‌شود میزان زکات این بخش نسبت به سال قبل افزایش داشته باشد.

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر اینکه پرداخت زکات باید به فرهنگ تبدیل شود، ادامه داد: آثار اجتماعی توجه به زکات و تبعات نپرداختن این فریضه، باید در جامعه تبیین شود تا مردم همانند سایر فرایض از جمله نماز، به ضرورت این مهم واقف و حساس شوند.

کد خبر 5532148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha