۱۶ تیر ۱۴۰۱، ۲۲:۴۲

در پی خروج کشتی حامل غلات؛

اوکراین سفیر ترکیه را احضار کرد

اوکراین سفیر  ترکیه را احضار کرد

پس از خروج یک کشتی روسی حامل غلات از بندری در ترکیه، اوکراین سفیر ترکیه در کی یف را به صورت اعتراضی احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه اوکراین روز پنجشنبه اعلام کرد یک کشتی روسی حامل غلات اوکراینی اجازه خروج از بندر کاراسو ترکیه را یافته و چنین موضوعی را «وضعیت غیرقابل قبول» خواند.

وزارت خارجه اوکراین در همین ارتباط از احضار سفیر ترکیه هم خبر داده است.

در همین ارتباط، «اولگ نیکولنکو»، سخنگوی وزارت خارجه اوکراین حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «متاسفیم که کشتی روسی ژیبک ژولی که مملو از غلات دزدیده شده اوکراینی بود، با وجود ارائه مدارک مجرمانه مرتبط به مقامات ترکیه، اما اجازه خروج از بندر کاراسو ترکیه را پیدا کرد.»

سخنگوی وزارت خارجه اوکراین همچنین افزوده است که سفیر ترکیه در کیف به وزارت امور خارجه دعوت خواهد شد تا این وضعیت غیرقابل قبول را روشن کند.

خروج این کشتی روسی از بندر کاراسو ترکیه چهار روز پس از آن صورت می‌گیرد که سفیر اوکراین در ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد که گمرک ترکیه یک کشتی باری روسی را توقیف کرده است. بر اساس اعلام این خبرگزاری، سفیر اوکراین در این باره گفت که گمرک ترکیه یک کشتی باری روسی را توقیف کرده است که به ادعای وی حامل غلات اوکراین بوده است.

تا کنون مقامات روسیه چندین بار اعلام کرده اند که حاضر به انتقال امن غلات اوکراین با همکاری ترکیه بوده و برای طی این فرایند نیز از سوی مسکو هیچ مشکلی وجود ندارد.

روسیه نیز پیش تر اعلام کرده که حاضر است امنیت گذرگاهی برای عبور کشتی‌های حامل غلات اوکراین را فراهم کند.

مسکو تأکید دارد که اوکراین مسیر عبور کشتی‌ها را مین گذاری کرده است.

گفتنی است که مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در دیدار با لیز تراس ادعا کرده بود غلاتی را که اوکراین مدعی است از سوی روسیه به سرقت رفته است را آزمایش خواهد کرد.

کد خبر 5533285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha