۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۰۷

در پی بحران سیاسی در سریلانکا صورت می گیرد؛

نشست ویژه احزاب در سریلانکا برای برون رفت از بحران سیاسی

نشست ویژه احزاب در سریلانکا برای برون رفت از بحران سیاسی

بنا به اعلام رسانه های داخلی، احزاب سیاسی سریلانکا در نشست ویژه ای بحران فعلی این کشور و راهکارهای برون رفت از آن را بررسی خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، گزارش های رسانه ای حاکی از آن است که سران احزاب سیاسی مختلف سریلانکا، به منظور حل و فصل بحران این روزهای این کشور گرد هم می آیند.

روزنامه «آدا درانا» چاپ سریلانکا امروز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که رهبران احزاب سیاسی سریلانکا قرار است امروز در پارلمان این کشور نشست ویژه‌ای برگزار ‌کنند. به نوشته این رسانه سریلانکایی، موضوع نشست ویژه سران این کشور بحث و رایزنی در خصوص وضعیت سیاسی کشور و تصمیم‌گیری نهایی بر سر تشکیل دولت جدید خواهد بود. تصمیمی که پس از استعفای «گوتابایا راجاپاکسا» رئیس‌جمهور مستعفی سریلانکا شکل جدی به خود گرفته است.

در گزارش این روزنامه سریلانکایی، زمان آغاز برگزاری نشست ویژه سران احزاب این کشور ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه به وقت گرینویچ اعلام شد. «ماهیندا یاپا آبیواردانا» رئیس مجلس سریلانکا قرار است ریاست این نشست ویژه را عهده دار باشد. بر اساس ارزیابی این رسانه سریلانکایی، انتظار می‌رود که حاضران در این نشست در نهایت برسر مدت زمان روی کار بودن دولت موقت و زمان تشکیل دولت جدید به اتفاق نظر دست یابند.

«گوتابایا راجاپاکسا» رئیس جمهور سریلانکا امروز دوشنبه به طور رسمی به «رانیل ویکرمسینگه» نخست وزیر این کشور اعلام کرد که استعفا خواهد کرد و این در حالی است که ده‌ها هزار معترض به اقامتگاه‌های رسمی هر دو نفر هجوم برده‌اند.

همچنین ویکرمسینگه نیز اعلام کرده است که از سمت خود کناره‌گیری می‌کند تا یک دولت موقت تمام حزبی قدرت را در دست بگیرد.

کد خبر 5535818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha