۱۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۰۵

امروز؛

معترضان سریلانکا:تا استعفای دولت اشغال اقامتگاه های آن ادامه دارد

معترضان سریلانکا:تا استعفای دولت اشغال اقامتگاه های آن ادامه دارد

معترضان سریلانکایی می گویند تحصن آنها در اقامتگاه های دولت، تا پیش از استعفای رئیس جمهور و نخست وزیر پایان نخواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، معترضان سریلانکایی اعلام کردند که اشغال اقامتگاه های دولت تا زمان کناره گیری رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور ادامه خواهد داشت.

سرانی که جنبش اعتراضی در سریلانکا را هدایت می کنند و پیش از این رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور را با یورش به اقدامتگاه های دولتی آنها مجبور به فرار کرده‌اند، روز یکشنبه اعلام کردند تا زمانی که این دو (رئیس جمهور و نخست وزیر سریلانکا) از سمت خود کناره گیری نکنند، اقامتگاه های ریاست جمهوری و نخست وزیری در اشغال معترضان باقی خواهد ماند.

یکی از سران معترضان سریلانکایی امروز یکشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی، در کنار سایر سرانی که به هماهنگ کردن جنبش اعتراضی علیه دولت کمک می کنند، اعلام کرد: رئیس جمهور باید استعفا دهد، نخست وزیر باید استعفا دهد و دولت باید برود.

پس از اعتراضات گسترده مردم سریلانکا به وضعیت اقتصادی و سیاسی، رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور اعلام کردند که از سمت خود کناره گیری می‌کنند. «رانیل ویکرمسینگه» نخست وزیر سریلانکا در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت که در راستای تداوم فعالیت دولت و تضمین سلامت شهروندان به توصیه رهبران احزاب مختلف از سمت خود کناره گیری خواهم کرد.

همچنین روز گذشته «گوتابایا راجاپاکسا» رئیس جمهور سریلانکا نیز اعلام کرده است که ۱۳ ژوئیه استعفای خود را تقدیم خواهد کرد. پس از بحران شدید اقتصادی و کمبود کالاهای ضروری در سریلانکا، فشار برای استعفای رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور افزایش یافت.

هزاران معترض روز شنبه وارد کلمبو پایتخت سریلانکا شده و به محل اقامت راجاپاکسا هجوم بردند. تصاویر منتشر شده جمعیتی را نشان می‌دهد که در استخر محل اقامت رئیس جمهور سریلانکا مشغول شنا کردن هستند و معترضان روز گذشته منزل نخست‌وزیر را به آتش کشیدند.

کد خبر 5535065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha