جدیدترین موضع گیری وزیر خارجه سعودی درباره ایران

جدیدترین موضع گیری وزیر خارجه سعودی درباره ایران

وزیر خارجه سعودی به موضع گیری درباره ایران پرداخت و گفت که همه اعضای شورای همکاری خلیج فارس با ایران گفتگو می‌کنند چون می‌خواهند که اختلافات از راه مذاکره حل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الشرق الاوسط، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، در مصاحبه با شبکه سی ان ان در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا عربستان درصدد خرید سامانه‌های دفاعی چینی است، گفت که کشورش به امریکا به چشم یک شریک اساسی در خرید تجهیزات دفاعی نگاه می‌کند، اما در صورت دشواری دستیابی به تجهیزات امریکایی، برای تقویت توان دفاعی و تسلیحاتی خود از همه گزینه‌های ممکن بر اساس نیازهایش استفاده خواهد کرد.

بن فرحان درباره موضوع ایران نیز مدعی شد که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس دیدگاهی مشترک درباره آنچه وی از آن به «تهدید ایران» یاد کرد، دارند.

وزیر خارجه سعودی افزود که اعضای این شورا در این باره با یکدیگر در تماس دائم هستند.

وی گفت که همه اعضای شورای همکاری خلیج فارس با ایران گفتگو می‌کنند چون می‌خواهند که اختلافات از راه مذاکره حل شود.

فرحان ابراز امیدواری کرد که ایران نیز با استفاده از مشوق‌های ارائه شده که شامل ادغام بهتر در منطقه و همکاری اقتصادی با همسایگان می‌شود و منافع بسیاری برای ملت ایران دارد، از این فرصت استفاده کند.

وزیر امور خارجه عربستان ادعا کرد: در دیدار رئیس جمهوری امریکا با ولیعهد عربستان نیز نحوه مواجهه با «تهدید ایران» از موضوعات مورد بحث بوده است. بایدن و بن سلمان گفتگو و فشار برای واداشتن ایران به نشست پشت میز مذاکره را بررسی کرده‌اند.

او در پاسخ به این پرسش که چرا بایدن و محمد بن سلمان در آغاز دیدارشان با یکدیگر دست ندادند گفت: دلیلی برای تمرکز بر نحوه دست دادنشان وجود ندارد. دو رهبر دیدار و با یکدیگر احوالپرسی کردند و این بسیار طبیعی است.

کد خبر 5542002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha