۲۸ تیر ۱۴۰۱، ۲۳:۲۴

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی:

طرح ۵ نمایش و ۱۵ اجرا در شهرستان‌ها عملیاتی می‌شود

طرح ۵ نمایش و ۱۵ اجرا در شهرستان‌ها عملیاتی می‌شود

اردبیل- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: طرح پنج نمایش در پنج شهرستان با ۱۵ اجرا در مناطق مختلف استان اردبیل اجرایی و عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله بحرالعلومی عصر سه‌شنبه در آئین اختتامیه نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی «اویان» در اردبیل اظهار کرد: تلاش ما بر این است تا این طرح را برای اولین بار در شمال استان با محوریت شهرستان‌های انگوت، بیله‌سوار، اصلاندوز، گرمی و پارس‌آباد اجرایی کنیم تا به دور از فضای رقابتی نمایش‌های متنوع به ویژه در حاشیه شهرها به روی صحنه برود.

وی تقویت برنامه‌های نمایشی و تئاتر را به صورت خیابانی و در دامنه وسیع شهرها با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به اینکه در این نمایش‌ها مردم به صورت صحنه‌ای و نفس به نفس با این آثار انس می‌گیرد، تلاش بر این است تا بهترین و مؤثرترین موضوعات برای انتقال مفاهیم در نظر گرفته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به استقبال خوب از جشنواره نمایش خیابانی «اویان» اشاره کرد و گفت: در این جشنواره ۱۹ اثر به مرحله بازبینی هیئت داوران ارسال شده بود که از این تعداد هفت اثر از شهرستان‌های اردبیل، خلخال، مشگین‌شهر و پارس‌آباد مورد تأیید قرار گرفت.

بحرالعلومی افزود: از مجموع نمایش‌های اجرا شده در شهرهای مختلف استان که در نهایت در پیاده راه اسفریس نیز اکران عمومی آنها را شاهد بودیم، «ترسه یول» از خلخال، «ساز بی‌ساز» از مشگین‌شهر و «گمشده» از اردبیل به عنوان نمایش‌های منتخب معرفی شده و از کارگردانان این آثار تجلیل شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا در سال‌جاری با هشت جشنواره‌ای که در مناطق مختلف استان برگزار می‌کنیم، به نوعی عدالت در توزیع و برگزاری جشنواره‌های تئاتر و نمایش را تحقق ببخشیم تا در همه شهرستان‌ها ظرفیت‌های ارزشمند هنری بروز و ظهور واقعی پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی «اویان»، «ساز بی‌ساز» از مشگین‌شهر، «ترسه یول» و «سوسموش لاله» از خلخال «اندر احوالات تخم مرغ و خانواده‌اش» و «نوشدارو بعد از مرگ سهراب» از پارس‌آباد و «من نمی‌خواهم آدم خوبی باشم» و «گمشده» از اردبیل در مدت یک هفته در گرامیداشت هفته امامت و ولایت به نمایش درآمد تا علاقه‌مندان از این تئاتر خیابانی لذت ببرند.

کد خبر 5542350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha