۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۱

قادری مطرح کرد؛

ساخت ۱۶۰ هزار واحد مسکونی تا سه سال آینده

ساخت ۱۶۰ هزار واحد مسکونی تا سه سال آینده

رئیس سازمان بهزیستی، در آیین افتتاح ۲۸۳۶ واحد مسکونی از ساخت ۱۶۰ هزار واحد مسکونی تا سه سال آینده برای مددجویان بهزیستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد قادری گفت: این توفیق را داریم که در هفته بهزیستی ۲۸۳۶ واحد مسکونی را در ۳۱ استان کشور افتتاح کنیم که این آئین واگذاری با مشارکت جمعی دستگاه‌های اجرایی مختلف و پس از شکل گیری واحد عظیمی به نام بنیاد مسکن ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی و شکل گیری سازمان بهزیستی، ۱۶۰ هزار واحد مسکونی در اختیار مددجویان این سازمان قرار گرفته است؛ گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۱۶ هزار واحد مسکونی افتتاح و تحویل مددجویان شده است.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: اعتباری که در نظام بودجه ریزی کشور برای سازمان بهزیستی مقرر شده، حدود ۲ هزار میلیارد تومان است که در تلاش هستیم با راهبری سازمان بهزیستی، طرح بنیاد مسکن را با ساخت ۱۶۰ هزار مسکن در پروژه‌های سه ساله با همکاری وزارت راه انجام دهیم.

وی با اشاره به افتتاح ۲۸۳۶ واحد مسکونی گفت: این طرح با همکاری وزارت راه و شهرسازی، قرارگاه خاتم الانبیا، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد مستضعفان شکل گرفته است تا ۲۸۳۶ واحد مسکونی با میانگین متراژ ۷۵ متر مربع به عنوان سرپناه مددجویان و با حداقل آورده، به آنان واگذار شود.

وی مسکن را در کنار معیشت و اشتغال سه زیرساخت مهم برای خانواده دانست و گفت: سازمان بهزیستی اگرچه مکلف به ساخت مسکن برای مددجویان خود نیست؛ اما تلاش کرده است با ارتباطی که با سایر نهادها دارد وضع مسکن مددجویان خود را بهبود بخشد.

قادری افزود: امروز پلتفرم جامعی در بهزیستی شکل گرفته است که هر فردی که خدمت گیرنده بهزیستی می‌شود بتواند در مدار خدمت گیری مسکن خود را هم پیگیری کند.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به میزان آورده مددجویان گفت: سهم آورده یکصد میلیونی به صورت بلاعوض در اختیار مددجویان قرار داده شده است اما آورده در طرح روستاییان با طرح شهری متفاوت است. سهم خانواده‌های دارای دو معلول ۲۰۰ میلیون تومان آورده برای طرح شهری و ۱۵۰ میلیون تومان برای طرح روستایی است.

قادری خاطرنشان کرد: تمام کسانی که در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند می‌توانند برای دریافت واحدهای مسکونی خود به مراکز بنیاد ملی مسکن مراجعه و ثبت نام خود را تکمیل کنند تا بعد از سه سال ظرفیت‌های اساسی مسکن به کمک مددجویان سازمان بهزیستی بیاید.

وی با اشاره به ایجاد یک دبیرخانه دائمی برای حل مشکل مسکن مددجویان بهزیستی گفت: مجموعه همکاران من در بنیاد مسکن سازمان بهزیستی بیش از ۱۴ سال است در دبیرخانه مسکن در حال فعالیت هستند؛ دبیرخانه علاوه بر فعالیت‌های تسهیل گرانه اقدامات مداخله‌ای هم انجام می‌دهند. برقراری ارتباط با دستگاه‌های مختلف و پیگیری تسهیلات بانکی از سوی دبیرخانه از جمله مواردی بود که موجب شد امروز ما شاهد افتتاح چندین هزار واحد مسکونی باشیم.

قادری با بیان اینکه امیدواریم ستادهای استانی بهزیستی هم با دبیرخانه مسکن همکاری ویژه‌تری داشته باشند گفت: مسکن یکی از سه رکن اساسی زیرساخت خانواده است و امیدوارم همه ما کمک کنیم تا موضوع مسکن برای مددجویان پیگیری شود.

رئیس سازمان بهزیستی اظهار کرد: امروز از همه نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌ها می‌خواهیم که همراه ما در سازمان بهزیستی باشند و خانواده‌هایی که دارای چند معلول و بعضاً چهار یا پنج معلول هستند کمک کنند امیدوارم بتوانیم در تفاهم نامه‌های جدید، برگ جدیدی از خدمات مؤثر تسهیلات مسکن را در اختیار جامعه هدف قرار دهیم.

قادری با طرح این سوال که بهترین زمان برای حل موضوع مسکن مددجویان چه زمانی است گفت: اگر فردی به سن کهنسالی برسد و با چند فرزند معلول زندگی کند یا یک بانوی سرپرست خانوار عمری را با فرزندان معلول سپری کرده باشد و ما در آخرین لحظات زندگی بخواهیم مسکنی را برای آنان تهیه کنیم ناکامی این موضوع برای ما مشهور است؛ لذا یک طرح پژوهشی در سازمان بهزیستی باید اتفاق بیفتد که سازمان بهزیستی به عنوان یک سازمان دغدغه مند در موضوع مسکن موضوع مسکن را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه طرح مسکن مددجویان بهزیستی در دو طرح شهری و روستایی در حال پیگیری است گفت: این دو طرح بر اساس آمایش‌های شهری و روستایی تاکنون پیگیری شده است؛ امروز دستور دادیم موضوع جدیدی در سازمان بهزیستی رونمایی شود که امیدواریم با همکاری همکاران من در حوزه ستادی در کنار دو طرح شهری و روستایی به موضوع مناطق محروم هم توجه ویژه‌تری داشته باشیم.

قادری با بیان اینکه باید مسکن مناطق محروم را به صورت ویژه پیگیری کنیم گفت: تاکنون دو نهاد آمادگی خود را برای امضای تفاهم نامه برای جامعه هدف مددجویان مناطق محروم اعلام کردند امیدوارم نتیجه این پیگیری‌ها به صورتی باشد که هیچ مددجویی در مناطق کم برخوردار و محروم بدون مسکن باشد.

وی با اشاره به خانواده‌های پرجمعیت دارای فرزند معلول گفت: ممکن است مسکنی که ما برای یک خانواده پر جمعیت دارای فرزند معلول در نظر می‌گیریم برای این خانواده پر جمعیت کافی نباشد؛ این خانواده‌ها را به عنوان خانواده‌های ویژه و ستاره دار در نظر گرفتیم و امیدواریم به عنوان طرح بهسازی شرایط سکونت، وضع مسکن این خانواده‌ها را بهبود بخشیم؛ شاید نیاز باشد که این خانواده پر جمعیت در جای دیگری منزلی برایشان رهن شود. البته این خانواده‌ها نادر هستند، اما وجود دارند.

کد خبر 5542794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha