۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۴۲

دکه نشریات؛

مساله «بازی» در شماره جدید حلقه وصل بررسی شد

مساله «بازی» در شماره جدید حلقه وصل بررسی شد

در صد و چهارمین شماره «ماهنامه فرهنگی تشکیلاتی حلقه وصل»، موضوع بازی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، صد و چهارمین شماره ماهنامه فرهنگی تشکیلاتی حلقه وصل، با نگاهی ویژه به موضوع «بازی»، منتشر شده و روی پیشخان مطبوعات آمده است.

صادق یزدانی در سرمقاله‌ این‌شماره با عنوان «دانشی به نام بازی»، با اشاره به کارکردهای مورد غفلت مانده بازی، آن را یکی از دانش‌های راهبردی جهان معاصر معرفی کرده است. همچنین حسن سلطانی نیز در یادداشتی درباره نحوه انتشار این ویژه‌نامه و اهمیت «بازی» سخن گفته است.

گنج ناشناخته

در نخستین پرونده این شماره، مباحث مربوط به بازی و شناخت ابعاد این پدیده مورد توجه قرار گرفته است. در پرونده «گنج ناشناخته»، یادداشتی از وحید جلیلی به همراه گفتگوهایی با حسن عباسی، حسین زینلیان و سید محمد نوروزیان، از دیگر مطالب این پرونده است. همچنین یک اطلاع‌نگاشت از سخنان مقام معظم رهبری درباره بازی در این پرونده گنجانده شده است.

گنج‌های گران‌بها

در هر زمینه شنیدن سخنان آنان که راه را پیموده‌اند و با رنج فراوان، تجربیاتی گران قدر اندوخته‌اند، مغتنم است. دومین پرونده این شماره با عنوان «رنج و گنج» برخی تجربیات فعالان حوزه بازی و اسباب‌بازی را گرد آورده است. ابتدا مجید قادری، طراح عروسک‌های دارا و سارا، از پیدایش، رشد و شکست این و سپس محسن حموله از مصائب رشد صنعت اسباب‌بازی در کشور سخن گفته‌اند. پس از آن چند تجربه درباره رویداد جمعه‌بازی، مؤسسه بازیکا، مجوعه بازی‌رسان (مشهد)، بازی بلاد، برنامه تلویزیونی «با هم بازی»، مجموعه دانادل و فضای بازی کتابخانه حسینیه ارشاد، بیان شده است.

عناصر شهر کودک‌پسند و راه‌های رسیدن به آن، موضوع یکی دیگر از گفتگوهای این پرونده است. در این گفتگو علیرضا تقوایی درباره نحوه طراحی فضاهای شهری برای ارتباط بیشتر کودکان با آن، توضیح داده است.

نمونه‌هایی برای آموختن

سومین پرونده این شماره نیز با عنوان «نقشه گنج»، درباره برخی الگوهای موجود در زمینه تربیت با استفاده از بازی گردآوری شده است. در ابتدای این پرونده در گفتگویی با تنها فرزند دختر مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی، شیوه و منش تربیتی ایشان مورد بررسی قرار گرفته، سپس از مؤسس یک مهدکودک متفاوت و یک معلم خوش‌ذوق که با ابتکار خود درس ادبیات را برای دانش‌آموزانش شیرین و به یاد ماندنی کرده، مطالبی بیان شده است. بررسی رابطه معماری و یادگیری و معرفی چند اتاق فرار و مهدکودک متفاوت، دیگر مطالب این پرونده است. در انتهای پرونده نیز برخی فعالان بازی در سراسر کشور، در قالب یک اطلاع‌نگاشت معرفی شده‌اند.

صد و چهارمین شماره حلقه وصل، تیر در ۶۴ صفحه منتشر شده است.

کد خبر 5543172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha