۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۲۱

مدیرجهادکشاورزی بهار پیش بینی کرد؛

برداشت بیش از ۲۰ هزار تن سیر از اراضی شهرستان بهار

برداشت بیش از ۲۰ هزار تن سیر از اراضی شهرستان بهار

همدان- مدیرجهادکشاورزی بهار گفت: پیش بینی می‌شود از ۱۳۰۰ هکتار از اراضی بهار حدود ۲۰ هزار و ۸۰۰ تن سیر برداشت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین اکبری پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برداشت سیر از یک هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی شهرستان بهار آغاز شده، گفت: سیر از جمله محصولات مهم شهرستان بهار بوده و تعداد ۵۲۰ نفر از بهره برداران شهرستان به کشت و کار و برداشت این محصول اشتغال دارند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود که از این میزان مقدار ۲۰ هزار و ۸۰۰ تن سیر برداشت شود، افزود: برداشت سیر در بهار تا هفته اول مرداد ماه ادامه دارد، سیرهای برداشت شده این شهرستان علاوه بر بازار داخل استان به استان‌های دیگر نیز فرستاده می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی بهار در ادامه صحبتهای خود به شرایط آب و هوایی و حاصلخیزی خاک این منطقه اشاره کرد و افزود: سیر تولیدی شهرستان بهار از کیفیت بالایی برخوردار است.

این مسئول با بیان اینکه محصول سیر از لحاظ اقتصادی قابل رقابت با محصولات سبزی و صیفی و سایر محصولات پر آب بر است؛ افزود: سیر می‌تواند به عنوان یک محصول با مصرف آب کمتر در تناوب زراعی سایر محصولات قرار گیرد.

اکبری در پایان، به مشکلات توسعه محصول سیر در شهرستان بهار اشاره کرد و افزود: نبود انبارهای فنی برای ذخیره سازی و فقدان واحدهای فرآوری صنعتی و بسته بندی از اصلی ترین این مشکلات است.

کد خبر 5543421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha