۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۴۶

رئیس سازمان صمت گیلان مطرح کرد؛

سرمایه در گردش و نقدینگی مهم ترین چالش واحدهای صنعتی

سرمایه در گردش و نقدینگی مهم ترین چالش واحدهای صنعتی

رشت- رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به اینکه سرمایه در گردش و نقدینگی مهم ترین چالش واحدهای صنعتی استان هستند، گفت: امسال ۲۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری ظهر پنج شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به اینکه سرمایه در گردش و نقدینگی مهم‌ترین چالش‌های واحدهای تازه احداث است، اظهار داشت: باید این واحدها احصا و در کارگروه تسهیل و رفع موانع به آنها رسیدگی شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه به ایجاد زیرساخت‌ها در کنار برنامه ریزی برای توسعه صنعتی و افزایش سرمایه گذاری، گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی نباید برای تولید خود معطل ایجاد زیرساخت‌ها باشند.

پورحیدری همچنین به موضوع استمهال در پرداخت اقساط تسهیلات صنعتی اشاره و با تأکید بر لزوم حمایت از این بخش، افزود: ایجاد شرایط لازم برای دادن مهلت بیشتر به واحدهای تولیدی و صنعتی برای بازپرداخت تسهیلات باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این اقدام باید در قالب مصوبات قانونی کارگروه اعطا می‌شود، ادامه داد: فراهم کردن این شرایط می‌تواند زمینه ساز پویایی بیشتر و حفظ اشتغال در استان شود.

رئیس سازمان صمت گیلان در ادامه با اشاره به اینکه مصوبات قانونی کارگروه برای حمایت از صنایع الزام آور و تکلیف قانونی است، اضافه کرد: امسال در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی بیش از ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تأمین و جبران کمبود نقدینگی صنایع گیلان تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: بخش از آن در قالب اعتبار ابلاغی رونق تولید و بخشی دیگر در قالب تبصره ۱۸ اعطا می‌شود.

کد خبر 5543708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha