به علت حمله اخیر ترکیه به عراق رخ داد؛

انصراف عراق از بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در ترکیه

انصراف عراق از بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در ترکیه

عراق در اعتراض به حمله اخیر آنکارا به زاخو در استان دهوک در شمال این کشور که شماری کشته و زخمی برجای گذاشت، از حضور در یک رویداد ورزشی در ترکیه انصراف داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار المیادین اعلام کرد که عراق از بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در ترکیه در اعتراض به حمله اخیر ترکیه به زاخو، انصراف داده است.

خبرگزاری عراقی واع هم گزارش داد: دفتر اجرایی کمیته ملی المپیک عراق از انصراف تیم عراق از پنجمین دوره از بازی های همبستگی کشورهای اسلامی که قرار است ابتدای ماه آتی در ترکیه برگزار شود، خبر داد.

انصراف تیم عراق از این دور از مسابقات، به دلیل حمله اخیر ترکیه به خاک عراق است.

در بیانیه دفتر اجرایی کمیته ملی المپیک آمده است: در اعتراض به خون های بی گناه مردم عراق که در زاخو ریخته شد و در هماهنگی با موضع ملت عراق و توصیه های پارلمان عراق در جلسه اخیر و موضع وزارت امور خارجه، دفتر اجرایی کمیته ملی المپیک عراق در نشست اضطراری امروز خود تصمیم به عدم حضور عراق در پنجمین دوره از بازی های همبستگی کشورهای اسلامی که قرار است ۹ اوت در شهر قونیه در ترکیه برگزار شود، گرفته است.

در بیانیه مذکور آمده که تصمیم کمیته ملی المپیک عراق در انسجام و هماهنگی با پارلمان و دولت عراق اتخاذ شده و پیش از هر چیزی خواسته ملت عراق است.

چهارشنبه گذشته و در حمله ترکیه به گردشگاهی در زاخو، ۹ تن از شهروندان بی گناه عراق جان باختند و شماری نیز زخمی شدند.

کد خبر 5546122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • من IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      11 10
      تعجب میکنم که کشورهای اسلامی ملت و دولت ترکیه را سلامی نام میبرند ؟ ترکیه به مرکز فساد اخلاقی و دینی خاورمیانه تبدیل شد و کشورهای اسلامی نمیخوان این و درک کنند .ترکیه هبچوقت در طول تاریخ هم اسلامی و مسلمان نبودند بلکه از دین برای مقاصد کثیف خود استفاده کردند .
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      7 3
      عراق گروه‌های تروریستی علیه ترکیه را از کشورش بیرون کنه تا تهدیدی علیه ترکیه نباشند. که ترکیه هم بهانه ایی برای حمله نداشته باشه.
    • مجتبی US ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      3 6
      ایران هم باید انصراف بده ، این کشور از اسرائیل هم بدتره،دشمن تمام همسادهاشه،آب به روی همه بسته،تف به اسمت اردوغان جنایتکار