۱۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۲۹

در یک نشست رسانه‌ای مطرح شد؛

تدارک «رادیو» برای عزاداری «محرم»/ «حسینیه ایران» برپا می‌شود

تدارک «رادیو» برای عزاداری «محرم»/ «حسینیه ایران» برپا می‌شود

ویژه‌برنامه‌های محرمی معاونت صدای سازمان صداوسیما در یک نشست رسانه‌ای تشریح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حبیبی مشاور معاون صدا و مسعود کاویانی مدیر رادیو محرم امروز دوشنبه دهم مرداد طی یک نشست خبری به تشریح برنامه‌های محرمی معاونت صدا پرداختند.

محسن حبیبی مشاور معاون صدا در ابتدای این نشست گفت: رادیو توانسته با قالب‌های جدید همچنان تأثیرگذار باشد و مخاطب را با خود همراه کند. تنوع شبکه‌ها نیز مخاطبانی را از طیف سنی، طبقاتی و… پوشش داده است.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای محرم و صفر داریم. امسال با رفع نواقص سال گذشته، رادیو محرم از شب اول ماه محرم امسال کار خود را آغاز کرد.

حبیبی یادآور شد: در رادیوهای ۱۴ گانه ۲۱۷ عنوان برنامه به ایام محرم اختصاص پیدا کرده است که بیش از دو هزار قسمت می‌شود.

وی همچنین گفت: عاشورا و محرم گنجینه بی‌انتهایی است و همه این‌ها یک الگوی شخصی برای ماست و همه ما سعی داریم برنامه‌های ویژه‌ای داشته باشیم و نشان دهیم آنچه پدران و مادران ما به یادگار گذاشته‌اند به ما منتقل می‌شود و کودکان و نوجوانان هم به خوبی آن را دریافت کرده‌اند.

مشاور معاون صدا تصریح کرد: بصیرت سیاسی و امت محوری از دغدغه‌های مهم است. تیمی از رادیو اکنون به کربلا اعزام شده است تا مراسم‌ها را پوشش دهیم. البته مراسم‌هایی که در کشورهای اطراف و حتی آفریقایی برگزار می‌شود را سعی داریم با ارتباط گرفتن با آنها اطلاع رسانی کنیم. رادیو حتماً بعد از تاسوعا و عاشورا مراسم‌های بزرگ کشور، مثل پیرغلامان حسینی (ع) را هم انعکاس خواهد داد.

حبیبی افزود: امسال توجه ویژه‌ای داریم روی بیانات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب که البته هر سال مورد توجه قرار می‌گیرد و امسال ویژه‌تر خواهد بود و سعی داریم افزایش شعور و معرفت در قیام امام حسین (ع) را مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به برنامه‌های رادیویی در این ایام بیان کرد: برنامه «عشق است و آتش و خون» را در رادیو ایران داریم و همچنین برنامه‌های دیگری مثل «حسینیه ایران» را داریم. شبکه تهران نیز برنامه «حسینیه تهران» را دارد، «چکامه باران» از رادیو صبا، «ظهر روز دهم» از رادیو فرهنگ، «قدسیان» از شبکه قرآن، «از سکوت تا بایکوت» با محوریت رسانه‌های معاند و «ماه به روایت آه» در رادیو گفتگو از جمله این برنامه هاست.

وی اضافه کرد: «ملت امام حسین»، «همنشین» از برنامه‌های رادیو معارف است. رادیو ورزش هم برنامه‌ای با نام «شور حسینی» دارد که به معرفی شهدای ورزشکار می‌پردازد. همچنین در یکی از برنامه‌ها به ورزشکاران متولی هیأت‌ها پرداخته می‌شود.

حبیبی همچنین به دو برنامه شاخص دیگر اشاره و عنوان کرد: «اه واره» و «اشک بدون مرز» از برنامه‌های رادیو نمایش است که در «اشک بدون مرز» به آیین‌های عزاداری در نقاط مختلف کشور می‌پردازد.

مسعود کاویانی مدیر رادیو محرم نیز در ادامه بیان کرد: رادیو محرم در پی یک نیاز عمومی تاسیس شد. مهمترین هدف رادیو محرم ارایه الگوی صحیح مداحی و عزاداری است که در رادیو محرم ارایه می‌شود.

وی با اشاره به پوشش عزاداری‌های مختلف تصریح کرد: هند روز عاشورا تعطیل است و عزاداری بی نظیری در آن ایام در هند وجود دارد ما هم تیمی را به هند اعزام کرده‌ایم.

کاویانی عنوان کرد: در این شبکه به مقتل خوانی و روضه خوانی توجه داریم و برنامه‌های مشخصی در این زمینه در نظر گرفته شده است. «پرسمان محرم» را در رادیو محرم تدارک دیده‌ایم که در بسته‌های کوتاه پنج دقیقه‌ای آخرین شبهات را در این زمینه پاسخ می‌دهیم.

وی تاکید کرد: همچنین بیانات مقام معظم رهبری و امام خمینی را درباره امر به معروف و نهی از منکر داریم. آیین عزاداری اقوام را داریم تا مناسک مکان‌های مختلف را توجه داشته باشیم.

کاویانی در بخش دیگر گفت: ۲۲ گویش و لهجه و همچنین زبان‌های مختلف در رادیو محرم استفاده می‌شود و رادیو محرم تا پایان محرم فعالیت دارد.

در ادامه احمدرضا صدر مدیر روابط عمومی معاونت صدا در حوزه معرفی برنامه‌های محرمی و به طور ویژه برنامه‌های شبکه‌های فصلی تاکید کرد: درخواست‌های مکرری داشته‌ایم از سازمان زیباسازی شهرداری تهران که در این زمینه ما را یاری برساند. رادیو در مناسبت‌های مختلف برنامه‌ها و شبکه‌های ویژه ای دارد که نیاز است مردم با آنها آشنا شوند. یکی از امکان‌ها در این حوزه‌ها می‌تواند تابلوهای شهرداری باشد چراکه بیشترین مخاطبین ما کسانی هستند که از داخل ماشین‌ها و خودروهای عمومی رادیو گوش می‌کنند.

وی همچنین با اشاره اپلیکیشن ایران صدا و پایگاه نغمات ایران صدا عنوان کرد: محتوای مذهبی و عاشورایی ارزشمندی از آثار تولیدی شبکه‌های مختلف در این پایگاه قرار گرفته است که شامل چکیده سخنرانی‌ها، قطعات مداحی و کتاب‌های عاشورایی برای سنین مختلف می‌شود.

کد خبر 5552865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha