۱۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۴۸

در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد؛

نشست ارائه طرح پیشنهادی موزه ملی انقلاب اسلامی

نشست ارائه طرح پیشنهادی موزه ملی انقلاب اسلامی

نشست ارائه طرح پیشنهادی موزه ملی انقلاب اسلامی، با حضور مدیر عامل، معاونین و مدیران موزه، و جمعی از فعالان حوزه موزه داری در سالن هویزه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست ارائه طرح پیشنهادی موزه ملی انقلاب اسلامی، با حضور علی اصغر جعفری مدیر عامل، معاونین، مدیران موزه، نمایندگان گروه طراحی و جمعی از فعالان حوزه موزه داری در سالن هویزه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم جعفری با اشاره به اهمیت موضوع موزه ملی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی عملاً یک پارادایم فکری جدیدی را در جهان ایجاد کرد که در دو بخش سرزمینی و جهانی قابل بررسی است. در بخش سرزمینی که به جایی که این انقلاب در آن متولد شده است؛ مربوط می‌شود؛ این انقلاب، نظام پوسیده و متعفنی را حذف کرد و نظامی را مبتنی بر اندیشه‌های مترقی اسلام ناب محمدی (ص) و مردم سالاری دینی ایجاد کرد که از تجارب جهانی هم در این زمینه بهره برد.

مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: در بخش جهانی هم که به نفوذ و اثرگذاری ایران در سطح منطقه‌ای و جهان، مربوط می‌شود؛ با عنایت الهی و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری هوای این انقلاب در خارج از کشور جریان دارد و پیش رونده است.

جعفری با بیان اینکه عمق استراتژیک جمهوری اسلامی توانسته است نظامات و معادلات منطقه‌ای و جهانی را به هم بریزد، افزود: این انقلاب، هندسه قدرت را در سطح جهانی جابه جا کرد؛ نظام دوقطبی جهان را بهم ریخت و با وقوعش نظریه پایان تاریخ را عملاً به بن بست کشاند و ایران را به یک بازیگر مهم در سطح منطقه‌ای و جهانی تبدیل کرد.

وی در پایان در مورد نحوه طراحی سناریوی موزه ملی انقلاب اسلامی گفت: این تالار بایستی به گونه‌ای طراحی شود که بتواند با یک ضرب آهنگ تند؛ احساس هویت، عزت و سربلندی را برای جوان ایرانی، و ویژگی‌های عدالت خواهی، نوع دوستی و حس عزت و کرامت ملت ایران را برای بازدیدکننده خارجی به نمایش در بیاورد.

در ابتدای این مراسم عارفیان نماینده گروه طراحی موزه انقلاب اسلامی گزارشی از سناریوی این تالار ارائه کرد و پاسخگوی سوالات و نظرات حاضرین در جلسه بود.

گفتنی است پس از اتمام بررسی‌های کارشناسی، قرار است در جلسات آتی موزه اشکالات طرح فعلی برطرف و طراحی نهایی تأیید شود.

کد خبر 5556055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha