۲۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۲۰

وزارت دفاع روسیه:

۷۵ نظامی ارتش اوکراین کشته شدند

۷۵ نظامی ارتش اوکراین کشته شدند

وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه خود اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته، در نتیجه عملیات‌های ارتش این کشور ۷۵ نظامی ارتش اوکراین کشته و تجهیزات نظامی آنها نیز نابود شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه خود از تازه‌ترین تحولات میدانی جنگ در اوکراین اعلام کرد نیروهای ارتش این کشور کنترل یک شهرک دیگر در منطقه «خارکوف» را به دست گرفتند.

بنا بر این گزارش، ۳۵ نئونازی و ۴۰ ملی‌گرای افراطی ارتش اوکراین در منطقه «خرسون» در حملات نیروهای هوایی ارتش روسیه کشته شدند و تجهیزات نظامی آنها از جمله ۹ خودروی زرهی نیز منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش این کشور دو پهپاد ارتش اوکراین در منطقه خارکوف را منهدم کرده و واحد توپخانه ارتش نیز دو موشک و انبار مهمات ارتش اوکراین در نزدیکی شهر «میکولائیف» را هدف قرار دادند.

در پایان این گزارش نیز آمده که از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تاکنون ۲۶۷ هواپیما، ۱۴۸ بالگرد، ۱۷۳۸ پهپاد، ۳۶۵ سامانه ضدموشکی، ۴۳۰۳ تانک و دیگر خودروهای زرهی جنگی، ۷۹۸ سامانه پرتابگر چندمنظوره راکت، ۳۲۹۸ خمپاره‌انداز و توپخانه، و همچنین ۴۸۸۸ دستگاه خودروی ویژه نظامی متعلق به ارتش اوکراین منهدم شده‌اند.

کد خبر 5563134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha