۲۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۰۳

وزارت خارجه روسیه:

واشنگتن در حال تبدیل شدن به یک طرف جنگ اوکراین است

واشنگتن در حال تبدیل شدن به یک طرف جنگ اوکراین است

وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه نفوذ واشنگتن بر کی‌یِف تمام مرزهای ممکن را رد کرده اعلام کرد آمریکا به‌تدریج به یکی از طرف‌های مستقیم جنگ اوکراین بدل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، مدیر بخش آمریکای شمالی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که نفوذ آمریکا بر دولت اوکراین به اندازه‌ای افزایش یافته که واشنگتن رفته‌رفته در حال تبدیل شدن به یک طرف جنگ اوکراین است.

«الکساندر دارچیِف» در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی روسیه (تاس) گفت: میزان نفوذ واشنگتن بر کی‌یف از تمام مرزهای ممکن عبور کرده است. آمریکایی‌ها صرف نظر از کمک‌های گسترده نظامی و مالی و همچنین حمایت روانی از «ولودیمیر زلنسکی» (رئیس جمهور اوکراین)، به شکلی فزاینده در حال تبدیل شدن به یکی از طرف‌های مستقیم جنگ هستند. به ویژه اینکه ژنرال وادیم اسکیبیتسکی»، معاون واحد مرکزی اطلاعات وزارت دفاع اوکراین به‌تازگی اذعان داشته که ارتش اوکراین پیش از حمله با موشک‌های هیمارس از حامیان آمریکایی خود مشورت گرفته است.

وی تاکید کرد: بمباران مرگبار غیرنظامیان در جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک و قلمرو و اراضی آزادشده اوکراین، دست کم با تأیید مراکز تصمیم‌گیری آمریکا انجام شده است. در چنین شرایطی گفت‌وگو با واشنگتن در مورد اوکراین «مشکل‌ساز» است.

به نوشته اسپوتنیک، بنا بر داده‌های موجود، آمریکا تاکنون ۱۶ سامانه ضدموشکی و چندمنظوره هیمارس، همراه با مهمات، به ارتش اوکراین تحویل داده است.

این در حالی است که نشریه «نیوزویک» در گزارشی به نقل از مقامات نظامی آمریکا نوشت که ذخیره موشک‌های سامانه ضدهوایی آمریکایی «هیمارسِ» ارتش اوکراین ظرف ۳ تا ۴ ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

روسیه ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند سال ۱۴۰۰) عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشور آغاز کرد. این اقدام روسیه در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری در برابر مسکو در مقابله با سیاست‌های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود.

کد خبر 5562145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha