۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۱۹

شرح بلاغ/۱۹؛مداح اهل‌بیت(ع) در گفتگو با مهر:

همگرایی خوبی در میدان عملیات فرهنگی کشور به وجود آمده است

همگرایی خوبی در میدان عملیات فرهنگی کشور به وجود آمده است

مسعود پیرایش مداح اهل‌بیت (ع) گفت: ویژگی بارز دوره جدید سازمان تبلیغات اسلامی همگرایی و هم‌افزایی بخش‌های فرهنگی مهم با هم کشور است.

مسعود پیرایش مداح اهل‌بیت (ع) در گفتگو با مهر، با بیان اینکه حجت الاسلام قمی یک جوان انقلابی و تحول‌خواه هستند، اظهار داشت: حجت‌الاسلام قمی به علوم انسانی اسلامی، علم کلام و علوم جدیده آشنایی دارند. ایشان اقتضائات سازمان تبلیغات و شرایط فرهنگی کشور را به خوبی درک کردند و کاملاً در متن فضای فرهنگی کشور حضور دارند.

وی افزود: بعد از انتخاب حضرت آقا حجت‌الاسلام قمی به عنوان یک جوان وارد فضایی شدند که تا آن روز با مدیریت‌های سنتی مدیریت می‌شد و به حق تحولات خوبی در سازمان ایجاد کردند.

پیرایش با بیان اینکه بعد از حضور حجت الاسلام قمی همگرایی خوبی در میدان عملیات فرهنگی کشور به وجود آمد، یادآور شد: از جمله اقدامات ایشان کارهای بسیار خوبی بود که در حوزه‌های ستایشگری، مبلغین، رسانه و بخش‌های دیگر صورت گرفت. همه این حوزه‌ها با نگاه‌ها و سلایق مختلف حول محور انقلاب جمع شدند و کارهای مؤثری در این زمینه انجام شد.

این مداح اهل‌بیت عنوان کرد: یکی از مصادیق بارز ایجاد همگرایی در حوزه‌های مختلف تشکیل شورای تشکل‌های دینی است به طور مثال نماینده‌هایی از هیأت رزمندگان، مشعر، خاتم و غیره دور هم جمع شدند و بدون اینکه نامی از سازمان باشد برنامه‌ها و عملیات‌های خوبی مانند اجرای سرود سلام فرمانده در ورزشگاه آزادی را انجام دادند.

وی با اشاره به حضور فعال معاونین و مدیران سازمان در شهرستان‌ها، ابراز کرد: حجت‌الاسلام قمی و معاونین ایشان به صورت فعال به همه شهرستان‌ها سرکشی و از نزدیک فعالیت‌های شهرستان‌ها را رصد می‌کنند. حضور در شهرستان‌ها و رصد فعالیت‌های شهرستان‌ها از نزدیک نکته بسیار مثبتی است که در دوره جدید اتفاق افتاده است.

پیرایش حضور مؤثر سازمان تبلیغات در نظامات اجتماعی کشور همچون مسئله کرونا را نقطه قوت سازمان معرفی کرد و گفت: در مسئله کرونا حضرت آقا فرمودند یکی از ابعاد مسئله این است که جلسات مذهبی چطور گرفته شود، در جلسه تصمیم‌گیری برای این امر باید کارشناسان دینی هم حضور داشته باشند و با رصد دقیق شرایط و مسائل تصمیم درستی گرفته شود. حضور حجت الاسلام قمی در این مسئله به معنای حقیقی پررنگ بود، ایشان در مسئله کرونا وسط میدان حضور داشتند و همه تلاش خود را به کار گرفتند، الحمدلله نتیجه مطلوبی هم حاصل شد و جلسات مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به نحو خوبی برگزار شد. حجت الاسلام قمی و سازمان تبلیغات در مسئله کمک‌های مومنانه نیز حضور فعال و مؤثری داشتند.

این مداح اهل‌بیت ادامه داد: نکته بعدی در خصوص مدیریت سازمان تبلیغات نگاه جامع و نو و کشف‌های خاص در مسائل فرهنگی از جمله مهرواره هوای نو است. مهرواره هوای نو در رشته‌ها و حوزه‌های مختلف به داوری آثار فرهنگی هیأت‌ها می‌پردازد.

وی افزود: هیأت در مسائل مختلف همچون جهاد تبیین، کمک‌های مومنانه و مسائل فرهنگی در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارد و مجموعه‌ای است که مقام معظم رهبری حل مهمترین دغدغه‌ها و مسائل فرهنگی کشور را از آن انتظار دارد. سازمان تبلیغات با در نظر داشتن همه این مسائل و همچنین با توجه به نگاه سنتی به هیأت وارد عمل شد و منطبق با منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری به مسئله هیأت پرداخت.در دوره‌های قبل نگاه کاملاً سنتی و قدیمی بود، اما در این دوره این کشف‌ها و کارهای نویی که در حوزه‌های مختلف مرتبط با هیأت صورت گرفت، کار بزرگی بود.

پیرایش در پایان تصریح کرد: سازمان تبلیغات هیأت را در ریل جدیدی قرار داد. همانطور که ریل دو شاخه موازی با هم دارد ریلی که سازمان بنای هیأت را بر آن قرار داد نیز دو شاخه موازی با هم دارد که در کنار هم پیش می‌روند؛ یک شاخه حفظ اصول اولیه هیأت و شاخه دیگر مانایی و تأثیرگذاری در جامعه است. ما امروز در دهه ۱۴۰۰ قرار داریم که تفاوت بسیار زیادی با دهه ۶۰ دارد، اقتضائات این دهه، نگاه جوانان به مسائل و ارتباطات امروزی با گذشته بسیار متفاوت است. بنابراین هیأت، مسجد، مبلغین، تشکل‌های دینی و تمام حوزه‌هایی که سازمان تبلیغات متولی آن است علاوه بر حفظ اصول اولیه خود در عرصه تأثیرگذاری در جامعه نیز باید حرفی برای گفتن داشته باشند.

کد خبر 5564615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha