۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۰۵

فراهانی اعلام کرد؛

توسعه آموزش‌های امدادی از اهداف خانه‌های هلال است

توسعه آموزش‌های امدادی از اهداف خانه‌های هلال است

مسئول هماهنگی خانه‌های هلال گفت: توسعه آموزش‌ها به ویژه آموزش‌های همگانی امدادوکمک‌های اولیه یکی از اهداف مهم راه‌اندازی خانه‌های هلال است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن فراهانی، در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی منطقه‌ای و تخصصی تیم‌های خانه‌های هلال هفت استان غرب کشور در همدان، با گرامیداشت دوران هشت سال دفاع مقدس و سالروز ورود آزادگان به کشور افزود: آزادگان، هیچ‌گاه متعلق به یک مقطع از تاریخ نبوده و نخواهند بود، بلکه همواره مانند روحی در همه ارکان این کشور و ملت جاری و ساری اند و همواره پیام و سیره آنها، سربلندی و شکوهمندی ملت ایران اسلامی را در پهنای تاریخ فریاد می‌زند.

مسئول هماهنگی خانه‌های هلال تاکید کرد: توسعه آموزش‌ها به ویژه آموزش‌های همگانی امدادوکمک‌های اولیه یکی از اهداف مهم راه اندازی خانه‌های هلال است. خانه‌های هلال ظرفیتی برای استمرار چرخه خدمت رسانی مطلوب است و رویکرد ما باید کیفی سازی باشد و دنبال کمیت‌ها نباشیم؛ هدف اصلی و مهم ما ارائه گزارش نیست بلکه باید به دنبال ارتقا سطح آگاهی مردم باشیم و در این راستا گام مؤثر برداریم.

وی افزود: هلال‌احمر در توسعه خانه‌های هلال به دنبال ایجاد ساختار اداری نیست بلکه در این زمینه نقش حمایتی دارد؛ بنابراین لازم است برنامه‌ریزی برای توسعه خانه‌های در راستای اعتمادسازی باشد و مردم این را احساس کنند.

مشاور دبیرکل جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: وقوع حوادث چند ساله اخیر به لحاظ جغرافیایی نشان داد که بدون مشارکت جوامع محلی، اجرای مأموریت‌های هلال احمر بسیار سخت و دشوار است و همچنین با توجه به شرایط اقتصادی کشور، امکان تولی‌گری تمام حوادث برای هلال‌احمر وجود ندارد بنابراین بهترین راهکار، سپردن کارها به دست مردم و هدایت و راهبری آنها است.

فراهانی ایجاد خانه‌های هلال و آموزش به عموم مردم را مهم برشمرد و تاکید کرد: خانه‌های هلال نه تنها وظایف جمعیت را انجام می‌دهند بلکه می‌توانند به یک پایگاه فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی در روستاها تبدیل شود. گسترش آموزش‌های همگانی امدادی در خانه‌های هلال روستایی و شهری یعنی افزایش آمادگی و حرکت به سمت جامعه آماده‌ای است که نه تنها در حوزه خود امدادی مشکل ندارد بلکه می‌تواند کمک کننده به سازمان‌های رسمی نیز باشد. نقطه مشترک خانه‌های هلال با دیگر سازمان‌ها مردمی بودن آن است.

کد خبر 5565699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha