۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۲۷

رئیس ارتباطات دفتر ریاست جمهوری ترکیه؛

ترکیه همچنان خواهان اصلاحات در سیستم ناکارآمد سازمان ملل است

ترکیه همچنان خواهان اصلاحات در سیستم ناکارآمد سازمان ملل است

رئیس ارتباطات دفتر ریاست جمهوری ترکیه با انتقاد از نقش  غیر سازنده سازمان ملل در بحران های انسانی بین المللی اعلام کرد این نهاد بین المللی خود ایجاد کننده بن بست در بحران های جهانی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رئیس ارتباطات دفتر ریاست جمهوری ترکیه، عملکرد سازمان ملل در قبال بحران های انسانی در سطح جهانی را ناکارآمد ارزیابی کرد.

«فخرالدین آلتون» روز چهارشنبه اعلام کرد که ترکیه پیشنهاد در پیش گرفتن اصلاحات در ساختار سازمان ملل را ارائه کرده است، زیرا این سازمان بین المللی در رسیدگی به بحران های انسانی جاری به جای ارائه راه حل برای مشکلات جهانی ناکارآمد عمل می کند و خود به ایجاد بن بست در چنین مواردی کمک می کند.

رئیس ارتباطات دفتر ریاست جمهوری ترکیه با انتقاد از رویه متداول سازمان ملل تاکید کرد که امروزه سازمان ملل در مواجهه با هر شرایطی به جای راه‌حل، بن‌بست ایجاد می‌کند و همین خود مشروعیت و ضرورت درخواست مطرح شده از رئیس‌جمهور ما [رجب طیب اردوغان] برای ایجاد اصلاحات در سازمان ملل را به طرزی فزاینده‌ای آشکار می کند.

آلتون در ادامه یادآور شد که ترکیه تغییر ساختار شورای امنیت سازمان ملل را بر مبنای این دیدگاه پیشنهاد کرد، که جهان بزرگتر از پنج کشور[عضو دائم شورای امنیت] است.

بنا به نوشته اسپوتنیک، اداره ارتباطات ترکیه در همین راستا برنامه ای را در 12 کشور برگزار می کند تا بر لزوم اصلاح ساختار شورای امنیت سازمان ملل تاکید کند. هدف از برگزاری چنین برنامه ای ایجاد اصلاحات ساختاری عادلانه، دموکراتیک تر در شورای امنیت سازمان ملل عنوان شده است.

کد خبر 5565738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha