۲۷ مرداد ۱۴۰۱، ۸:۳۱

استاندار اردبیل خبر داد؛

تخصیص ۵ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز شیلات اردبیل

تخصیص ۵ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز شیلات اردبیل

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: سازمان شیلات بهتر است با انجام مطالعات و تحقیقات علمی و تخصصی نسبت به احیای دریاچه نئور و ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان آن اهتمام داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی شامگاه چهارشنبه در نشست با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات در استانداری اردبیل اظهار کرد: در یک برنامه چهار ساله امیدواریم اهداف کمی در افزایش تولید ۲۰ هزار تنی آبزیان در استان اردبیل تحقق پیدا کند.

وی لازمه این کار را حمایت همه‌جانبه مسئولان، متولیان و ذی نفعان در این حوزه اعلام کرد و گفت: با همکاری شرکت آب منطقه‌ای ظرفیت خوبی در منابع آبی استان برای رهاسازی آبزیان شکل گرفته تا با رعایت مؤلفه‌های زیست محیطی بتوان در این حوزه موفق عمل کرد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: با توسعه پرورش ماهیان زینتی، فضای اشتغال مناسبی در استان فراهم می‌آید و در کنار آن بخشی از آحاد جامعه نیز با نگهداری ماهیان زینتی به درآمدزایی بیشتر کمک خواهند کرد.

عاملی افزود: در منطقه سامیان و شهرک گلخانه‌ای دایر شده می‌توان بخشی از فعالیت‌ها را به حوزه پرورش آبزیان اختصاص داد که در این زمینه بهتر است زیرساخت‌های لازم تا مهرماه فراهم آید.

وی ظرفیت‌های گردشگری آبزی‌پروری را یادآور شد و خاطرنشان کرد: دریاچه نئور ظرفیت بسیار خوبی است که امیدواریم سازمان شیلات نسبت به احیای این دریاچه و ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان گوشت قرمز طبیعی آن اقدامات و ارزیابی‌های خود را انجام دهد.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته این دریاچه به دلیل برخی بی‌توجهی‌ها در معرض نابودی قرار گرفته و بهتر است سازمان شیلات با مطالعات علمی و برطرف کردن مشکلات این دریاچه، احیای ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان را در اولویت قرار دهد.

وی بیان کرد: در کنار احیای دریاچه نئور، با همکاری شهرداری و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بازار عرضه آبزیان و محصولات متنوع در این بخش راه‌اندازی خواهد شد که امیدواریم با یک الگوی مناسب و مدرن سرمایه‌گذار بازار عرضه این محصولات را به شکل مطلوب عملیاتی کند.

عاملی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: رئیس سازمان شیلات قول مساعد داد تا با تأمین سه میلیون بچه ماهی برای رهاسازی در منابع آب استان، ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نیز اعتبار برای نوسازی تجهیزات و امکانات شیلات استان اختصاص داده و ما نیز از محل اعتبارات استانی پنج میلیارد تومان برای شیلات تأمین خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: قطعاً در سفر دوم رئیس جمهور به استان منابع بیشتری از این محل برای شیلات در نظر گرفته می‌شود تا شاهد اجرای طرح‌های مختلف با هدف ارتقای توان تولید در این بخش باشیم.

استاندار اردبیل با قدردانی از حضور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات در استان اردبیل برای بررسی طرح‌ها و ظرفیت‌های آبزی‌پروری در این استان گفت: با راه‌اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی محصولات آبزیان در کنار ایجاد فرصت اشتغال، حمایت از گروه‌های مختلف را در مصرف آبزیان شاهد خواهیم بود.

کد خبر 5566161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha