۲۹ مرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۲۷

امیرخان مقتی:

در حال تدوین سیاست خارجی اقتصاد محور در افغانستان هستیم

در حال تدوین سیاست خارجی اقتصاد محور در افغانستان هستیم

سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان امروز اعلام کرد که کشورش در حال تدوین سیاست خارجی بوده که محوریت آن، بی‌طرفی و تکیه بر پیشرفت اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، امیرخان مقتی سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان امروز شنبه در سخنانی اعلام کرد که وزارت تحت امر وی در حال تدوین سیاست خارجی افغانستان با محوریت پیشرفت اقتصادی است.

سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان در این باره گفت که حکومت کنونی کشورش خواستار برقراری روابط مثبت با جهان است.

امیرخان مقتی در این باره ادامه داد: وزارت خارجه دولت موقت افغانستان تا کنون در زمینه برقراری روابط با جهان دستاوردهای مهمی داشته است.حکومت افغانستان خواستار برقراری روابط مثبت با جهان است و از جامعه جهانی نیز می‌ خواهد که به افغان‌ ها اجازه دهند مانند دیگر کشورها زندگی خوبی داشته باشند.

متقی خاطرنشان کرد که حمایت مردم کشورش از حکومت افغانستان، نشان دهنده مشروعیت مردمی است و این مشروعیت باید از سوی جامعه جهانی هم محترم شمرده شود.

سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان در ادامه خاطر نشان کرد که قبلا نیز با تاکید بر اینکه تحریم‌ ها بر افغانستان هیچ‌ گاه نتیجه نداده است، گفته بود که سیاست خارجی حکومت کنونی افغانستان بی‌ طرفانه و اقتصاد محور است.

این در حالی است که با گذشت یک سال از روی‌کار آمدن دولت موقت طالبان در افغانستان، هنوز هیچ کشوری این حکومت را به رسمیت نشناخته است. از طرف دیگر تحریم‌ های غربی و بلوکه ماندن ذخایر ارزی بانک مرکزی افغانستان هم فشار زیادی را بر اقتصاد کشور وارد ساخته است.

گفتنی است که طالبان در ۱۵ آگوست سال گذشته میلادی با فتح کابل اعلام کرد که بر افغانستان تسلط یافته است.

کد خبر 5568150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha