۴ شهریور ۱۴۰۱، ۲۱:۵۰

وزیر دارایی ترکیه:

تهدید آمریکا به تحریم بازرگانان ترکیه، بی‌معنی است

تهدید آمریکا به تحریم بازرگانان ترکیه، بی‌معنی است

وزیر دارایی دولت ترکیه به بازرگانان و گروه‌های تجاری این کشور اطمینان داد که تهدید آمریکا به تحریم آنها در صورت مراوده با روسیه را بی‌معنی می داند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «نورالدین نباتی»، وزیر دارایی ترکیه خطاب به بازرگانان و تُجار این کشور گفت تهدید آمریکا به تحریم آنها در صورت معامله و مراوده تجاری با روسیه، «بی‌معنی» است.

وی با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: نامه ارسال شده به گروه‌های تجاری ترکیه که موجب نگرانی بازرگانان و محافل تجاری شده، بی‌معنی است. ما مصمم هستیم روابط اقتصادی و تجاری خود با همسایه‌گان را به‌ویژه در حوزه گردشگری و بخش‌های مختلف را در چارچوبی که مشمول تحریم نمی‌شود، توسعه دهیم.

روزنامه «ینی‌شفق» ترکیه امروز جمعه اعلام کرد «والی آدیمو»، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه نامه‌ای به انجمن صنعت و تجارت ترکیه (TUSIAD) ارسال و مقامات این انجمن که در حال تجارت با روسیه هستند را به اعمال تحریم تهدید کرده است.

مقامات دولت آمریکا اخیراً در تماس با مقامات ترکیه گفته بودند نگران این موضوع هستند که افراد و نهادهای روسی از طریق ترکیه، تحریم‌های آمریکا و غرب را دور بزنند.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی به منظور توقف پیش‌روی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع سلاح و تسلیحات به ارتش اوکراین، تاکنون در چند دور تحریم‌های شدیدی علیه مسکو اعمال کرده‌اند.

کد خبر 5573648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha