۱۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۵۰

معاون وزیر بهداشت:

ایران رتبه ۱۵ تولید علم را دارد

ایران رتبه ۱۵ تولید علم را دارد

کاشان - معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: ایران صاحب رتبه ۱۵ برای تولید علم در جهان است.

به گزارش خبرنگار مهر یونس پناهی ظهر پنج شنبه در حاشیه سفر به کاشان در جمع برخی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به جایگاه علمی ایران در سطح جهان اظهار داشت: خوشبختانه با حمایت‌هایی که تاکنون انجام شده است ایران در حوزه‌های مختلف علمی توانسته است جایگاه‌های مناسبی در سطح جهان کسب کند.

وی با بیان اینکه ایران در حال حاضر در زمینه تولید علم ایران رتبه ۱۵ جهان را دارد، ابراز داشت: این نشان از تلاش و مجاهدت پژوهشگران و محققین دانشگاه‌های ایران است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت همچنین با اشاره به رتبه ۱۵ ایران در مرجعیت علمی تصریح کرد: یکی از اهداف ما این است که در حوزه سلامت پژوهشگران به تحقیقات و فعالیت‌های علمی دانشمندان ایرانی مراجعه کنند و از این رو باید تلاش بسیاری کرد.

وی با اشاره به اینکه ایران در زمینه فناوری از بین ۱۳۲ کشور جهان رتبه ۶۲ را دارد، گفت: در این عرصه هم باید سعی کنیم تا جایگاه بهتری کسب کنیم.

پناهی با بیان اینکه لازم است در حوزه سلامت نیازهای خود را تأمین کنیم، افزود: دانشگاه‌های امروز کشور نسبت به سال‌های گذشته بسیار فعال‌تر بوده و به نسل چهار رسیده اند.

وی با اشاره به اینکه نتیجه پژوهش و تحقیقات دانشگاهی باید در زندگی روزمره مردم ملموس باشد، خاطرنشان کرد: چنین دانشگاهی می‌تواند با همه اجزای اداره کننده یک منطقه در ارتباط باشد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در تأمین منابع محدودیت‌های نیز وجود دارد، تاکید کرد: لازم است هزینه‌ها اولویت بندی شود تا مبالغ به درستی هزینه و مصرف شود.

کد خبر 5579149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha