۱۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۴۶

انگلیس: ارتش روسیه هر هفته فقط یک کیلومتر پیشروی دارد!

انگلیس: ارتش روسیه هر هفته فقط یک کیلومتر پیشروی دارد!

نهادهای اطلاعاتی و امنیتی وزارت دفاع انگلیس مدعی شدند تمرکز اصلی ارتش روسیه در اوکراین همچنان منطقه دونباس است، اما در این منطقه پیشروی‌ها به‌شدت کُند است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی وزارت دفاع انگلیس در گزارش روزانه خود از تحولات جنگ در اوکراین مدعی شدند که تمرکز اصلی ارتش روسیه همچنان منطقه «دونباس» است و در این منطقه پیشروی چندانی نداشته است.

در بیانیه وزارت دفاع انگلیس آمده است: علی‌رغم تلاش‌های ارتش روسیه برای مقابله با اقدامات تهاجمی اخیر اوکراین، تقریباً با یقین کامل می‌توان گفت تمرکز و تلاش اصلی ارتش روسیه در اوکراین همچنان، عملیات تهاجمی در دونباس است.

بنا بر این بیانیه، مهمترین محورهای پیشروی نیروهای ارتش روسیه در دونباس، همچنان شهر «آودیئیفکا» در نزدیکی شهر دونِتسک و ۶۰ کیلومتری شمال شهرِ باهموت است.

به ادعای وزارت دفاع انگلیس، گرچه تاکنون مهمترین موفقیت‌های ارتش روسیه در همین محور بوده، نیروهای روسیه هر هفته تنها یک کیلومتر به سمت شهر باهموت پیشروی دارند.

این بیانیه همچنین به نقل از مقامات دولت اوکراین مدعی شد که به نیروهای ارتش روسیه دستور داده شده که تا ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲ باید «عملیات آزادسازی» منطقه دونباس را کامل کنند. به احتمال خیلی زیاد ارتش روسیه نمی‌تواند این ضرب‌الاجل را به موقع انجام دهد و این مسئله طرح‌های روسیه برای انجام همه‌پرسی الحاق مناطقِ تحت کنترل به خاک روسیه را با پیچیدگی بیشتر روبرو می‌کند.

کد خبر 5582083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • معلم IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
      1 0
      همین پیشروی یعنی پسرفت تمام جهان غرب
    • معلم IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
      0 0
      همین پیشروی یعنی پسرفت تمام جهان غرب
    • علی IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
      0 0
      انگلیسی ها از همان روز اول از ضعف ارتش روسیه گفته اند و می‌گویند. هر هفته یک کیلومتر پیشروی یعنی یک کیلومتر پسروی ناتو و آمریکا و توله هایش مثل استرالیا و رژیم کودک کش صهیونیستی و ..‌‌