۳ مهر ۱۳۸۶، ۱۳:۰۹

سوانح دریایی 42 درصد کاهش یافت

سوانح دریایی 42 درصد کاهش یافت

مدیرعامل سازمان بنادر و کشتیرانی از کاهش 42 درصدی سوانح دریایی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی طاهری صبح امروز در مراسم روز جهانی دریانوردی گفت: ایران با دارابودن سواحل طولانی در شمال و جنوب و نیز سابقه طولانی در دریانوردی، جایگاه برتری را در منطقه به لحاظ حفظ و ارتقا ایمنی دارد.

وی با اشاره به شعار امسال جامعه جهانی دریانوردی با عنوان "پاسخ سازمان جهانی دریانوردی به چالش های زیست محیطی" افزود: ناوگان دریایی ایران با دارابودن ظرفیت ۱۱‬میلیون تنی رتبه نوزدهم ناوگان جهانی را دارد.
 
مدیرعامل سازمان بنادر و کشتیرانی گفت: کشورمان به لحاظ حفظ محیط زیست دریایی هم اکنون در لیست سفید موافقتنامه پاریس واقع شده که ردیف دهم را نیز به خود اختصاص داده است.

طاهری افزود: سالانه حدود ‪ ۱۷‬هزار تانکر حامل نفت از خلیج فارس و دریای عمان عبور می کنند که این رقم معادل ‪ ۴۰‬ درصد شناورهای عبوری است، این در حالی است که هم اکنون حدود ‪ ۱۴‬میلیون تن نفت خام از این دو منطقه صادر می ‌شود که ‪ ۹۵‬درصد آن, توسط کشتی صورت می گیرد فلذا رعایت محیط زیست و مقابله با آلودگی های نفتی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: توسعه بنادر و ناوگان دریایی کشور از برنامه‌های جدی بخش دریایی کشور است که در این راستا، ‪ ۲۸‬فروند کشتی نفتکش، ‪۶۱‬فروند کشتی تجاری و‪۱۵‬فروند کشتی کانتینربر به سرعت با استفاده از منابع مالی در حال اضافه شدن به ناوگان دریایی کشور است.

طاهری کاهش ‪ ۴۲‬درصدی سوانح دریایی را از دیگر اقدامات مهم در بخش دریایی کشور ذکر و تصریح کرد:  میانگین انتظار نوبت کشتی برای تخلیه و بارگیری کمتر از یک و نیم روز است لذا آمادگی برای تخلیه و بارگیری در تمام بنادر کشور وجود دارد.

کد خبر 558477

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha