۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۲۰

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

رتبه اول تولید مرغ گوشتی در غرب کشور به کردستان تعلق دارد

رتبه اول تولید مرغ گوشتی در غرب کشور به کردستان تعلق دارد

سنندج- معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: کردستان از لحاظ تولید مرغ گوشتی رتبه اول در منطقه غرب و شمال غرب کشور را داشته و سالانه ۱۵ میلیون قطعه تولید دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد معاونی عصر دوشنبه در نشست هم اندیشی مرغداران استان در سنندج اظهار داشت: مرغداری‌های کردستان در سطح کشور مقام هشتم تولید مرغ گوشتی را دارند.

وی در خصوص واحدهای مرغداری دارای پروانه پروانه بهره‌برداری افزود: ۷۵۲ واحد دارای پروانه بهره برداری به ظرفیت ۱۵ میلیون قطعه در استان کردستان وجود دارد و ۵۱ واحد آن راکد است.

معاونی در خصوص واحدهای مرغ تخمگذار عنوان کرد: در حال حاضر ۱۳ واحد دارای پروانه بهره برداری است که ۶ واحد آن فعال است و در خصوص مرغ گوشتی نیز  ۱۷ واحد داریم که ۲ واحد آن غیر فعال است.

وی با تأکید بر فعال سازی واحدهای تولیدی گفت: این ۲ واحد تولید مرغ گوشتی مادر که در شهرستان‌های سنندج و بانه هستند و مراحل فعال سازی آنها در دستور کار قرار گرفته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد از واحدهای صنعت طیور در حال فعالیت هستند و نسبت به سایر صنایع دارای عملکرد خوبی هستند.

معاونی افزود: بیش از ۱۴ هزار نفر در بخش طیور استان شاغل هستند و نزدیک به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال در این صنعت سرمایه گذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۱ واحد فعال پرورش شترمرغ، بوقلمون و بلدرچین در استان فعال است.

معاونی اظهار داشت: فعال سازی واحدهای راکد با استفاده از تسهیلات بانکی تکلیفی و جذب سرمایه گذار جزو سیاست‌های اصولی سازمان جهاد کشاورزی است.

کد خبر 5588376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha