۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۲۲:۴۴

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور مطرح کرد؛

افزایش صادرات محصولات هدف وزارت جهاد کشاورزی

افزایش صادرات محصولات هدف وزارت جهاد کشاورزی

رشت- رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، گیلان را یکی از درگاه‌های مهم صادرات محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: با هوشمندسازی درگاه‌ها می‌توان ظرفیت صادرات را به ۲.۵ میلیون تن رساند.

به گزارش خبرنگار مهر، شاهپور علایی مقدم شامگاه دوشنبه در جمع مدیران جهاد کشاورزی استان گیلان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اساسی و اولویت دار وزارت جهاد کشاورزی ارز آوری به کشور از طریق توسعه حوزه صادرات است.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه این استان یکی از درگاه‌های مهم صادرات محصولات کشاورزی کشور است، بیان کرد: محصولات کشاورزی از طریق پست قرنطینه آستارا به اتحادیه اوراسیا به ویژه روسیه صادر می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه پست قرنطینه آستارا در توسعه صادرات محصولات کشاورزی نقش مهمی دارد، افزود: استانداردسازی و هوشمندسازی این مرکز قرنطینه در استان گیلان در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی با اشاره به ضرورت شناسنامه دار شدن بسترهای تولید در گیلان عنوان کرد: این اقدام گامی مهم در راستای جمع آوری اطلاعات باغات استان گیلان است.

علایی مقدم با اشاره به هدفگذاری برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی بیان کرد: حدود ۶۰۰ هزار تن صادرات محصولات کشاورزی اعم از سبزی و صیفی به کشور روسیه و اتحادیه اوراسیا داریم و هدف ما رسیدن این میزان به دو و نیم میلیون تن است.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده بین جهاد کشاورزی استان گیلان و اداره کل گمرک استانداری افزود: قرار است ساختمان پنجره واحد صادرات به اوراسیا در گمرک آستارا تجهیز شود که حدود ۵ میلیارد تومان اعتبار به این موضوع اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه کیوی و زیتون دو محصول مهم استان گیلان هستند که ظرفیت صادراتی بالایی دارند، بیان کرد: حدود ۹ هزار هکتار باغات زیتون و ۷ هزار هکتار باغات کیوی در گیلان داریم که باید بسترهای تولید این محصولات را شناسنامه‌دار کرد.

کد خبر 5588465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha