۲۴ شهریور ۱۴۰۱، ۲۰:۰۲

فن در لاین: روند الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا در مسیر خوبی است

فن در لاین: روند الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا در مسیر خوبی است

رئیس کمیسیون اروپا می گوید روند عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا در مسیر خوبی پیش می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دویچه وله، رئیس کمیسیون اروپا بار دیگر بر حمایت دراز مدت از اوکراین، که بواقع به تداوم جنگ در این کشور کمک می کند، تاکید کرد.

«اوزلا فن در لاین» امروز پنج شنبه در یک کنفرانس خبری مشترک با «ولاودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که اوکراین تا زمانی که مورد تهاجم روسیه و تا زمانی که لازم باشد از حمایت بروکسل برخوردار خواهد بود.

رئیس کمیسیون اروپا در سومین سفر خود به اوکراین از زمان آغاز درگیری ها همچنین اشاره ای به روند پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا داشت و گفت که روند الحاق اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا در مسیر خوبی قرار دارد. فن در لاین همچنین در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: خیلی چیزها تغییر کرده است. اوکراین اکنون نامزد اتحادیه اروپا است.

رئیس کمیسیون اروپا قرار است در جریان سفر به اوکراین بحث ادغام این کشور در بازار واحد اتحادیه اروپا را نیز پیگیری کند، بازاری که امکان جابجایی آزاد کالاها، سرمایه، خدمات و مردم را فراهم می کند.

اوکراین در حالی که درگیر جنگ با روسیه بود برای عضویت در اتحادیه اروپا درخواست داد و در کمتر از چهار ماه وضعیت نامزدی دریافت کرد.

کد خبر 5590825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha