۲۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۱۵

موضع گیری معاون اردوغان درباره اظهارات پلوسی

موضع گیری معاون اردوغان درباره اظهارات پلوسی

معاون رئیس جمهور ترکیه گفت که اظهارات نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در قبال اختلاف ارمنستان و آذربایجان غیرقابل قبول بوده و موجب خراب کردن رابطه دیپلماتیک این دو کشور خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، فواد اوکتای معاون رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه گفت که اظهارات نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در قبال اختلاف ارمنستان و آذربایجان غیرقابل قبول بوده و موجب خراب کردن رابطه دیپلماتیک این دو کشور خواهد شد.

معاون رئیس جمهور ترکیه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر از واشنگتن خواست تا مشخص کند که آیا اظهارات پلوسی منعکس کننده موضع رسمی ایالات متحده است یا خیر.

پلوسی روز یکشنبه در ارمنستان، از جمهوری آذربایجان به دلیل درگیری‌های تازه با ایروان به شدت انتقاد کرد. به دنبال این اظهارات، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد: اتهامات غیرمنصفانه و غیرمستند پلوسی علیه جمهوری آذربایجان غیرقابل قبول است.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با بیان اینکه سخنان پلوسی تبلیغ برای ارمنستان است، اعلام کرد: این ضربه‌ای جدی به تلاش‌ها برای عادی سازی روابط بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان است.

کد خبر 5593446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha