۲۹ شهریور ۱۴۰۱، ۹:۴۸

وزیر ورزش و جوانان:

سرخابی‌ها بدون حمایت رئیس جمهور امکان واگذاری نداشتند

سرخابی‌ها بدون حمایت رئیس جمهور امکان واگذاری نداشتند

اردبیل - وزیر ورزش و جوانان گفت: بدون حمایت رئیس جمهور تیم‌های استقلال و پرسپولیس امکان واگذاری و شرایط مطلوب فعلی را نداشتند.

سید حمید سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: باشگاه‌های سرخابی‌ها همواره با حواشی و مسائل پیرامونی روبه‌رو بودند اما با توجه به اینکه رئیس دولت سیزدهم نسبت به سرنوشت تیم‌های مطرح استقلال و پرسپولیس و حضور آنها در سطح آسیا حساس بودند، با حمایت همه‌جانبه فرآیند واگذاری سرخابی‌ها را انجام دادند.

وی تصریح کرد: قطعاً رویکرد دولت سیزدهم حمایت از ورزش در ابعاد مختلف است و ما نیز سعی می‌کنیم در حوزه ورزش بانوان و توجه به بحث استعدادیابی ورود عالمانه‌ای را داشته باشیم.

استقلال و خودکفایی ۲ رکن توسعه ورزش بانوان

وزیر ورزش و جوانان گفت: آنچه که در توسعه ورزش بانوان به عنوان اصول اساسی مطرح است، توجه به استقلال و خودکفایی ورزش بانوان در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی است.

سجادی افزود: ورزش بانوان در گام نخست باید بی‌نیاز از ورزش آقایان بوده و در عرصه خودکفایی نیز بتواند روی پای خود بایستد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما استقلال مربیان، تجهیز استخرها و استادیوم‌های تخصصی بانوان و دیگر فعالیت‌های ورزشی در حوزه بانوان را به صورت مشخص و جدا از حوزه آقایان دنبال می‌کنیم و امیدواریم در همه استان‌ها ورزش بانوان با تکیه بر ۲ رکن استقلال و خودکفایی بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

سجادی اضافه کرد: در یک سال اخیر با ۴۱ مورد سفر به استان‌ها، از نزدیک با مشکلات و نارسایی‌ها آشنا شدیم اما معتقدیم برخی اتفاقات در حوزه ورزش به اعتبار و پول نیاز ندارد.

وی از مدیران ورزش جوانان استان‌ها و شهرستان‌ها خواست تا با خلاقیت و احساس مسئولیت در این عرصه وارد شده و به صورت خودگردان مجموعه‌های ورزشی را مدیریت و راهبری کنند.

سجادی بیان کرد: شایسته است از ظرفیت ورزشکاران در تجهیز و نگهداری سالن‌های ورزشی استفاده شده و در این زمینه آستین بالا بزنیم.

وی با ابراز ناخرسندی از وضعیت نامطلوب برخی از سالن‌های ورزشی در استان‌ها به ویژه اردبیل ادامه داد: در بازدیدی که از برخی سالن‌های ورزشی داشتیم به معنای واقعی شرمنده شدیم چرا که اصلاً وضعیت مطلوب و مناسب ورزشی نداشتند در حالی که از یک سالن ورزشی انتظار می‌رود شادابی و سرزندگی در آنها حفظ شود.

سجادی اهمیت ورزش را یادآور شد و اظهار کرد: اهمیت ورزش به حدی است که به ازای یک دلار هزینه در ورزش به راحتی می‌توان چهار برابر از هزینه‌کرد در حوزه درمان و اقدامات پیشگیرانه کاست.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: آرزو دارم امروز ۴۵ هزار میلیارد تومان منابع در کشور برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اختصاص یابد تا ما مجموعه ورزشی را برای ارتقای سلامت مردم در شهرها و روستاهای مختلف به کار گیریم.

سجادی گفت: بالاتر از احداث واحدها و مجموعه‌های ورزشی، بحث نگهداری و بهره‌برداری آن بسیار مهم است چرا که در سفر به برخی از استان‌ها به مجموعه‌های ورزشی به ویژه پیست‌های دوومیدانی برخورد می‌کنیم که پر از سنگلاخ بوده و امکان فعالیت ورزشی روی آنها وجود ندارد.

وی افزود: هر چند ما با ایده‌آل‌ها بسیار فاصله داریم اما به یک خلاقیت می‌توان از زیرساخت‌های ورزشی بهتر و شایسته استفاده کرد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: هر چند امکان احداث خانه جوان در اردبیل به دلیل کمبود اعتبارات وجود ندارد اما برای حمایت از جوانان استان اردبیل ما آمادگی داریم در یک سالن اجاره‌ای و رهنی خانه جوانان را راه‌اندازی کنیم تا در سال‌های آینده امکان احداث چنین فضایی در اردبیل به وجود آید.

کد خبر 5593527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha