۱۴ مهر ۱۴۰۱، ۹:۰۱

معاون جهاد کشاورزی گلستان:

۵۰ هزار هکتار شالی خارج از الگوی کشت در گلستان کشت می شود

۵۰ هزار هکتار شالی خارج از الگوی کشت در گلستان کشت می شود

گرگان- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان گفت: در الگوی کشت تابستانه گلستان با مشکل مواجه هستیم و بیش از ۵۰ هزار هکتار برنج خارج از الگوی کشت در گلستان کشت می‌شود.

محمدرضا عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: الگوی کشت در استان گلستان در بیش از ۹۵ درصد از اراضی رعایت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان افزود: رعایت الگوی کشت در خرید تضمینی، پایداری تولید، حفظ منابع آب و خاک، کاهش آلودگی زیست محیطی و تامین منابع غذایی تاثیرگذار است.

عباسی ادامه داد: الگوی کشت پاییزه استان گلستان محصولات مهم مانند گندم، کلزا و جو بوده که اهمیت غذایی بالایی دارد و در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: الگوی کشت محصولات پاییزه به خوبی در گلستان اجرا می‌شود ولی در الگوی کشت تابستانه با مشکل مواجه هستیم و بیش از ۵۰ هزار هکتار برنج خارج از الگوی کشت در گلستان کشت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان، بیان کرد: در تلاش هستیم که الگوی کشت تابستانه را از محصولی مثل برنج که پرآب طلب است به سمت محصولاتی نظیر سویا، پنبه، کنجد و آفتابگردان ببریم.

عباسی گفت: با قراردادن تعرفه بر روی محصولات پرآب طلب و حمایت از کشاورزان برای کشت محصولات جایگزین می‌توان الگوی کشت تابستانه استان را اصلاح کرد.

کد خبر 5602460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha