۷ مهر ۱۳۸۶، ۱۰:۴۰

آرژانتین نماینده خود را به اسکار معرفی کرد

آرژانتین نماینده خود را به اسکار معرفی کرد

نخستین تجربه کارگردانی لوسیا پوئنزو، رمان‌نویس و فیلمنامه‌نویس آرژانتینی، به عنوان نماینده این کشور در بخش اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ورایتی اعلام کرد آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آرژانتین درام XXY را از میان 79 فیلم برای معرفی به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا انتخاب کرد.



صحنه‌ای از فیلم XXY

XXY با نقش آفرینی ریکاردو دارین، بازیگر معروف آرژانتینی، برای راه یافتن به اسکار هشتادم با رقبایی قدرتمند از جمله فیلم کارآگاهی پرفروش "علامت" رو به رو بود که از قضا دارین در آن بازی کرده و خود یکی از کارگردان‌های آن است. این فیلم داستان یک نوجوان 15 ساله است که با پدر و مادرش زندگی می‌کند و باید با چالش‌های ناشی از شرایط پزشکی خود کنار بیاید.

XXY ماه مه گذشته در بخش "هفته منتقدان" شصتمین جشنواره فیلم کن برنده جایزه بزرگ هیئت داوران شد.‌ پوئنزو 34 ساله، دختر لوئیس پوئنزو فیلمساز معروف آرژانتینی است که سال 1986 برای فیلم "گزارش رسمی" برنده اسکار بهترین فیلم خارجی شد.

آخرین مهلت ارائه فیلم‌ها برای شرکت در بخش اسکار بهترین فیلم ‌غیرانگلیسی‌زبان یکم اکتبر (9 مهر) است و آکادمی علوم و هنرهای سینمایی 22 ژانویه (دوم بهمن) نامزدهای این بخش را اعلام می‌کند. مراسم اسکار روز 24 فوریه (پنجم اسفند) برگزار می‌شود.
کد خبر 560474

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha