۱۸ مهر ۱۴۰۱، ۹:۲۹

فرماندار سرعین تاکید کرد؛

تولید ثروت متوازن با تلفیق گردشگری و کشاورزی در سرعین

تولید ثروت متوازن با تلفیق گردشگری و کشاورزی در سرعین

سرعین- فرماندار سرعین گفت: تولید ثروت متوازن در شهرستان سرعین با تلفیق گردشگری و کشاورزی میسر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، باقر باقرزاده شامگاه یکشنبه در همایش روز ملی روستا و عشایر در سرعین اظهار کرد: شهر توریستی سرعین امسال شاهد ورود هفت میلیون مسافر بود که از نظر کمی و کیفی برای این شهر توریستی ثروت‌آفرینی قابل توجهی را رقم زد.

وی با گرامیداشت روز روستا و عشایر تصریح کرد: یکی از مؤلفه‌های مهم زندگی در هر جامعه امنیت و سلامت است که متأسفانه در اغتشاشات اخیر دشمن با ابزارهای رسانه‌ای و تهییج احساسات سعی در از بین بردن این نعمت پنهان الهی را داشتند.

فرماندار سرعین گفت: روستا سر منشأ حیات کشورها است از این رو باید برای مهاجرت معکوس زیرساخت‌های عمرانی و رفاهی روستاییان فراهم شود.

باقرزاده با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاهای شهرستان سرعین افزود: این طرح‌ها تا اتمام تمامی معابر خاکی ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت نمایندگان و استاندار اردبیل برای عمران شهرستان بهره خواهیم برد، خاطرنشان کرد: سرعین به سرزمین چشمه‌های بهشتی معروف است و این ننگ بزرگی است که در این شهرستان دچار کمبود آب شرب باشیم.

باقرزاده رویکرد اصلی مسئولان سرعین را بهره‌مندی تمامی روستاها از آب شرب پایدار و مطمئن اعلام کرد و ادامه داد: از سال گذشته تمامی امکانات و اعتبارات برای تحقق این مهم بسیج شده است.

وی اضافه کرد: شهر توریستی سرعین امسال شاهد ورود هفت میلیون مسافر بود که از نظر کمی و کیفی برای این شهر توریستی ثروت‌آفرینی قابل توجهی را رقم زده است.

باقرزاده به طرح‌های در دست اجرای جهاد کشاورزی این شهرستان اشاره کرد و گفت: طرح پرورش مرغ گوشتی در سه طبقه برای اولین بار در ایران با ظرفیت ۱۵۰ هزار قطعه با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان و با اشتغالزایی ۶۰ نفر در حال احداث است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: طرح پرورش مرغ گوشتی ۴۰ هزار قطعه توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی با هزینه‌کرد ۶ میلیارد تومان تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار سرعین با بیان اینکه طرح احداث کارخانه خوراک دام و طیور با هزینه ۵۰ میلیارد تومان در حال احداث است، تصریح کرد: طرح آب هویج بنفش تخمیری که با توجه به منویات مقام معظم رهبری به عنوان طرح دانش‌بنیان اقدام به تولدی کرده، با اشتغال ۵۰۰ نفر در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این مراسم تعدادی دفترچه کشاورزی به صورت نمادین به کشاورزان تحویل داده شد و به زمین‌های کشاورزی نیز سند اعطا شد.

کد خبر 5605469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha