۱۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۴۱

دبیر ستاد نکوداشت علامه حسن زاده آملی:

نکوداشت علامه «حسن زاده آملی» در قم برگزار می شود

نکوداشت علامه «حسن زاده آملی» در قم برگزار می شود

قم- دبیر ستاد نکوداشت علامه حسن زاده آملی از برگزاری مراسم بزرگداشت این عالم ذوالفنون پنجشنبه هفته جاری در مدرسه عالی دارالشفا قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین حسن رمضانی خراسانی ظهر دوشنبه در نشست خبری اعلام برنامه‌های نکوداشت مرحوم علامه حسن زاده آملی اظهار داشت: نکوداشت علامه حسن زاده آملی به همت ۲۰ نهاد از جمله دفتر رهبر معظم انقلاب روز پنجشنبه هفته جاری ۲۱ مهرماه در قم برگزار می‌شود.

دبیر ستاد نکوداشت علامه حسن زاده آملی گفت: این مراسم بزرگداشت از ساعت ۹ صبح در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفا و با سخنرانی چند نفر از چهره‌های حوزوی و همچنین محمد جواد لاریجانی که از شاگردان علامه به شمار می‌روند برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مراسم از چندین اثر علامه حسن زاده آملی و برخی آثار تألیف شده درباره این شخصیت علمی رونمایی می‌شود افزود: آیت الله جوادی آملی از مراجع تقلید نیز پیامی تصویری برای این مراسم خواهند داشت.

حجت الاسلام رمضانی ادامه داد: کتابی با عنوان مروری بر آثار علامه حسن زاده آملی، ویژه نامه تخصصی در خصوص ابعاد شخصیتی علامه، یادنامه استاد حسن‌زاده آملی از سوی مؤسسه نفخات و نیز کتابی با عنوان تازه‌ها در اندیشه علامه حسن زاده آملی نوشته منصوری لاریجانی در این مراسم رونمایی می‌شود.

دبیر ستاد نکوداشت علامه حسن زاده آملی اضافه کرد: اثر یادنامه که از سوی مؤسسه نفخات تهیه و چاپ شده، حاوی مصاحبه‌هایی در خصوص شخصیت آیت الله حسن زاده آملی است.

وی ابراز داشت: در مراسم بزرگداشت علامه حسن زاده آملی چند کلیپ از جمله علامه و انقلاب، علامه و اهل بیت (ع)، علامه و رهبر معظم انقلاب برای حاضرین پخش خواهد شد.

۲۰۰ اثر اعم از کتاب، مقاله و رساله از علامه حسن زاده آملی برجای مانده است

حجت الاسلام رمضانی عنوان داشت: بسیاری از آثار علامه حسن زاده به صورت مقاله است و نزدیک به ۲۰۰ اثر اعم از کتاب، مقاله و رساله از ایشان برجای مانده که برخی از آنان چاپ شده است.

دبیر ستاد نکوداشت علامه حسن زاده آملی گفت: در ۲۹ شهریورماه سال جاری معرفی آثار علامه تحت عنوان میراث ماندگار به کتابخانه ملی ارائه شد.

وی با بیان اینکه معتقدیم کتابخانه علامه حسن زاده می‌بایست حفظ شود تا محققین از آن بهره برداری کنند افزود: علامه حسن زاده آملی آثار فقهی، تفسیری و کلامی زیادی داشتند و ایشان ذوالفنون بودند و بر علوم مختلف از جمله ریاضیات تسلط داشتند.

حجت الاسلام رمضانی عنوان داشت: علامه حسن زاده آملی در زمان حیات، آثار خود را برای چاپ بدون چشم داشتی به ناشران مختلف می‌داد و امروز دو مرکز دفتر تبلیغات اسلامی و دیگری نشر الف لام میم که از آن فرزند علامه است می‌توانند آثار ایشان را چاپ کنند.

دبیر ستاد نکوداشت علامه حسن زاده آملی گفت: مؤسسه‌ای برای تنظیم و نشر آثار علامه حسن زاده قرار است تشکیل شود تا آثار علامه ساماندهی شود.

کد خبر 5606098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha