۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۵:۴۴

دبیر نهمین جشنواره ملی پسته ایران، دامغان:

۳۰ پسته کار نمونه دامغانی تجلیل می‌شوند

۳۰ پسته کار نمونه دامغانی تجلیل می‌شوند

دامغان- دبیر نهمین جشنواره ملی پسته ایران، دامغان، گفت: این جشنواره با اجرای برنامه‌های متنوعی از جمله تقدیر از ۴۰ باغدار نمونه شهرستان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا زارع زاده ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه جشنواره پسته ایران، دامغان به میزبانی مجتمع فرهنگی و هنری شهید شاهچراغی با بیان اینکه این جشنواره از امروز کار خود را آغاز کرده است، تاکید کرد: برنامه‌های ویژه‌ای برای نهمین جشنواره ملی پسته ایران، دامغان تدارک دیده شده که از جمله آنها می‌توان به برگزاری مراسم نمادین شکرگزاری استحصال محصول پسته اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در جریان این همایش از ۴۰ باغدار پسته تجلیل خواهد شد، افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی متعدد در زمینه‌های اصلاح الگوی کشت، آبیاری بهینه همچنین آشنایی با سموم و کودهای ارگانیک از دیگر بخش‌های این جشنواره است.

اقلیم شناسی کاشت پسته

دبیر نهمین جشنواره ملی پسته ایران، دامغان با بیان اینکه اقلیم و هواشناسی از دیگر بخش‌های جانبی جشنواره است، تاکید کرد: آشنایی سفرا و رایزن‌های اقتصادی و فرهنگی بیش از ۱۰ کشور جهانی با حضور در دامغان و مشاهده پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های شهرستان و پیگیری امورات مربوط به صادرات و گمرک پسته در دستور کار این جشنواره قرار دارد.

زارع زاده از ایجاد ۱۳۰ کارگاه و کارخانجات مکانیزه فرآوری و بسته بندی پسته به عنوان دیگر مراسم جانبی همایش خبر داد و ابراز کرد: پیگیری و ایجاد سردخانه پسته، حمایت در ورود پسته دامغان به بازار بورس و پیگیری و کمک برای ثبت ملی و جهانی پسته دامغان از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره دانست.

وی افزود: تولید زغال صادراتی از پوست و سرشاخه‌های پسته، تولید کمپوت و خوراک دام از پوست تازه پسته و تولید روغن آرایشی و بهداشتی و تولید پودر و چیپس و کپسول پسته از دیگر مزیت‌ها و ویژگی‌های محصول استراتژیک پسته است.

کد خبر 5612724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha