۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۱۳

صدر اعظم آلمان خبر داد:

طرح اروپا برای ارسال 100 تانک و آموزش 5 هزار نظامی اوکراین

طرح اروپا برای ارسال 100 تانک و آموزش 5 هزار نظامی اوکراین

صدراعظم آلمان ضمن تکرار ادعاها درباره استفاده رئیس جمهور روسیه از انرژی به عنوان سلاح، از برنامه ریزی کشورش و شرکای اروپایی آن برای حمایت بیشتر از اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان در تازه‌ترین اظهارات درباره تحولات بحران اوکراین گفت: ائتلاف ما قوی‌تر از گذشته شده است و پوتین هرگز اهداف خود را در جنگ علیه اوکراین محقق نخواهد کرد. پوتین از انرژی و گرسنگی به عنوان سلاح استفاده می‌کند.

بر اساس این گزارش، شولتز در ادامه افزود: شرکای اروپایی ما ۱۰۰ تانک به اوکراین تحویل خواهند داد و ما در حمایت از کی یف تا هر زمانی که جنگ ادامه داشته باشد، سستی نخواهیم کرد.

صدر اعظم آلمان تصریح کرد: ما باید از وابستگی به گاز روسیه آزاد شویم و در عین حال از شهروندان خود می‌خواهیم استفاده از انرژی را هدفمند کنند.

وی همچنین گفت: آلمان و اتحادیه اروپا اوایل بهار آینده آموزش پنج هزار نظامی اوکراین را آغاز خواهند کرد. ما خواهان اجرای طرح بین المللی «مارشال» برای بازسازی اوکراین هستیم.

گفتنی است که طرح مارشال یک برنامه گسترده از کمک‌های ایالات متحده آمریکا به شانزده کشور اروپای غربی و جنوبی با هدف کمک به بازسازی اقتصادی و تقویت دموکراسی پس از ویرانی جنگ جهانی دوم بود.

کد خبر 5613250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha